Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

Själv har jag kört Insider/Fast ring i produktion (skarpt på arbetet) ända sedan början och inte haft några egentliga problem. Det var nån gång när nästa bygge inte ville rulla på men det är också allt.

Nu har jag (på jobbet) backat till 1809 iom datorbyte och för att slippa krångel med interna system så skippar jag att hoppa på Insider på den. Däremot kör jag vidare med Insider/18898 hemma på två datorer och är nöjd med det. Allt fungerar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
7 timmar sedan, JoWa sade:

Försökt ladda ner, den förbereder, laddar ner och installerar, avbryter och så börjar den om igen. Fick felmedd 0xc19001e1. Avvaktar så länge, nyheterna där är inget jag bryr mig om så mycket. Sen fungerar inte Outlook (som jag inte använder) och E-post avbryts när man försöker göra ngt. Använder dock Google G-mail så det är inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia sade:

Efter att ha kollat Andre:s länk och kollat att min PC är kompatibel med W10 och version 18936, har tillräckligt med minne etc och kollat att Windows Update är OK och aktiv så kördes 18936 på nytt, fick då felmedd 0x80070002 men efter tredje försöket gick 18936 igenom. Man undrar varför det skall krävas 2-3 försök, med div felmedd och utan att man aktivt gjort några justeringar eller ändringar så går den till slut igenom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-07-11 at 17:53, roffe12 sade:

Så kan det säkert vara. Bra att det repererar sig själv?

Så måste det vara fallet hos mej, uppdateringen  gick igenom utan några problems..klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-07-24 at 18:18, JoWa sade:

Har iofs inte fått denna 18947 - men om den är tillgänglig, förhandsaviseras eller laddas ner vet jag inte riktigt vad man menar med "abort the installationen", det går ju inte att avbryta en redan påbörjad installation eller ta bort den - endast backa tillbaka till 18941 t ex eller göra uppehåll i 7 dagar, eller hålla tummarna att den inte dyker upp och Microsoft åtgärdar och tar bort installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...