Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

Build 10586 finns för nerladdning  via Windows update fast ring   

 

     

 
 
Info:   10586.0.amd64fre.th2_release.151029-1700

 

Inget Watermark eller timebomb  så det är RTM version av "TH2" / "fall update"  som enligt planerna ska komma som en uppgradering via

Windows update till alla den 10/11, och ingen Insider Preview version. Denna build aktiveras via HWID.   :D  

 

Allt fungerar klockrent än så länge, känns mycket snabbare och är mycket bättre och givetvis med mindre eller inga buggar alls jämfört med build 10240.

Nu blir det till att slänga ISO n med build 10240 och installera denna build 10586 på den andra datorn med. B)

 

 

Svensk  ISO finns via PM. :ph34r: 

 

post-15723-0-08088600-1446758240.jpg

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Provade förra versionen jag fick av dig som inte var så bra. Undrar om du kan ge mig en länk till den nyaste du skryter om :D

 

Undrar om du även har Home versionen

 

Tacksam

10586 Pro kan du installera utan att vara med i insider programmet

Dock måste du ha haft en skarp Win 10 pro före aktiverad

Har du haft det så är det bara att installera

Fungerar hur bra som helst

 

Gjorde en clean install och det är riktigt stor skillnad mot 10240

 

 

//Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för iso filen. Denna version känns korrekt och får vänta tills den kommer i veckan via update för dom andra datorerna som jag kör home på.

 

Dock så valde denna build att plocka bort Speccy och har märkt i tidigare versioner att detta program varit felkälla till vissa datorer som jag hållit på med.

 

Så nu är det bara att vänta till detta släpps i veckan som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, den skarpa versionen av W10 Home, Bygge 10,0 10240 laddade jag ner från Windows hemsida,( Nedladdning av programvara ) se länk, till ett USB minne.

Kommer man att kunna göra det även med W10 10586 Home, när den kommer som en skarp version ??.

Tyckte att det var väldigt smidigt.

Någon som vet ??

 

PS

Så att man även kunde ladda hem Windows 10 PRO versionen, kan man köra den  med den ?? trodde att man var bunden till W10 Home, i och med att jag haft W8,1 Home tidigare ??

Om, är det att föredra, att man tar hem PRO versionen istället, om man nu kan det.

Såg att det även fanns W10 PRO N ??

Vilken i så fall av dessa skall man ladda ner , till ett USB PRO eller PRO N

 

www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

 

 

Lasse B​

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse,  ang build 10586 så kommer du troligen att kunna ladda ner en ISO, för dagen finns ingen information om det tyvärr.

För att kunna byta till pro så måste du ha pro nyckel eller tidigare Windows 7/8/8.1 pro på datorn.

Du ska inte ha N version.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ett bra svar.

Då avvaktar vi tills dess att det kommer en Build 10586 av Windows Home, skarp version.

Om du skulle råka komma ihåg, få reda på när det i så fall kommer en skarp version av 10586 för nedladdning på Windows hemsida, ( Nedladdning av programvara ) kan du då tipsa mig.

Ha en bra kväll LGJ.

 

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse B, Du lär märka här på forumet när det kommer en skarp version av TH2/fall update, kanske inte i denna tråd eftersom denna handlar om Windows Insider.  B)

 

Edit: När/om det kommer nya ISO så byter jag nerladdnings länkar här:     http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, den skarpa versionen av W10 Home, Bygge 10,0 10240 laddade jag ner från Windows hemsida,( Nedladdning av programvara ) se länk, till ett USB minne.

Kommer man att kunna göra det även med W10 10586 Home, när den kommer som en skarp version ??.

Tyckte att det var väldigt smidigt.

Någon som vet ??

 

 

Lasse,  ang build 10586 så kommer du troligen att kunna ladda ner en ISO, för dagen finns ingen information om det tyvärr.

För att kunna byta till pro så måste du ha pro nyckel eller tidigare Windows 7/8/8.1 pro på datorn.

Du ska inte ha N version.

 

 

Tackar för ett bra svar.

Då avvaktar vi tills dess att det kommer en Build 10586 av Windows Home, skarp version.

Om du skulle råka komma ihåg, få reda på när det i så fall kommer en skarp version av 10586 för nedladdning på Windows hemsida, ( Nedladdning av programvara ) kan du då tipsa mig.

Ha en bra kväll LGJ.

 

Lasse B

 

Det är mycket troligt att man kommer att kunna ladda ner ISO-filen eftersom det är meningen att man inte ska kunna uppgradera till eller installera RTM längre utan alltid få Windows 10 inklusive November Update.

 

November Update kommer troligen tisdag kväll om ryktena stämmer.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPPDATERING 09/11: Windows 10 Insider Preview Build 10586 är nu tillgänglig för Windows Insiders i Slow ring.

 

 

http://blogs.windows.com/windowsexperience/2015/11/05/announcing-windows-10-insider-preview-build-10586/

 

https://twitter.com/GabeAul/status/663817978471804928

 

 

Är build 10586 skarp (rtm) TH2 ?   ja allt tyder på det.

 

post-15723-0-97574500-1447107872.jpg

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TH2 har vi kört med nu i en vecka och den kommer till alla inom kort. B)

RS står för Redstone som kommer att bli nästa uppgradering/build efter TH-serien

 

http://www.winbeta.org/news/redstone-development-branch-rs1_release-showing-up-for-some-windows-insiders

 

 

 

post-15723-0-68144700-1447128485.png

 

 

post-15723-0-02840900-1447128829_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är iinte med i insiders, men har helt plötsligt  på två datorer fått upp följande text nere i högerkant:

 

Testläge

Windows 10 Pro

Build 10240

 

???

 

Det verkar ha att göra med en inställning för att tillåta osignerade drivrutiner som är avsedd för utvecklare av drivrutiner.

Har du installerat eller uppdaterat någon drivrutin som kan ha ändrat?

 

För att ändra tillbaks inställningen se kommandot på sidorna:

http://www.tenforums.com/general-discussion/13192-test-mode-windows-10-home-build-10240-why-my-desktop.html

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/windows-10-build-10240-still-has-watermark-is/a836fed6-8ec4-45cd-9f7d-50565eb6b90c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga

Är det någon mer som inte kan scrolla med musen på Edge på version 10586

Har logitech:s drivrutiner inlagda

 

Musen jag har är en Logitech M560 köpt idag

Fungerar Både i Chrome samt i Explorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga

Är det någon mer som inte kan scrolla med musen på Edge på version 10586

Har logitech:s drivrutiner inlagda

 

Musen jag har är en Logitech M560 köpt idag

Fungerar Både i Chrome samt i Explorer

 

Ville bara säga att jag kan scrolla i Edge. (no name mouse)

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...