Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

OK, jag håller på och hämtar uppdateringar (tar ganska lång tid) och får hoppas att det fixar sig.

 

Men att återställa datorn till Win 8.1 går väl men uppdaterig till Win 10 funkar väl ej gratis? eller är det 15 juli som är sista datum för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Build 14390 verkar inte vara en höjdare. Datorn uppger att det finns ett fel och startar om efter en minut.

Detta händer gång på gång. Som sagt väntar på Anniversary Update.

Återställde den tidigare versionen som var 14385 och det fungerade

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, göte sade:

Build 14390 verkar inte vara en höjdare. Datorn uppger att det finns ett fel och startar om efter en minut.

Detta händer gång på gång. Som sagt väntar på Anniversary Update.

Återställde den tidigare versionen som var 14385 och det fungerade

Inga problem poå min dator med 14390.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag har inte fått 14915. Vid försök att uppdatera får jag så småningom info att Lockdown.Util.dll saknas.  Dvs jag har blivit uppmanad att logga in med ett microsoftkonto. Det gör jag ju varjre gång jag startar datorn....men då kommer detta meddelande om Lockdown-Util.dll salnas.   Vad göra???

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/solution-to-home-version-settings-crash-in-14901/1864e211-465b-45f1-b69a-4ea76ca9a7a0 verkar handla om ditt problem och där finns förslag som löser problemet för en del. Jag får inte sidan att fungera just nu men det är förhoppningsvis ett tillfälligt problem.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat insider preview 14926 - 160910-1529 och det fungerade bra, tog en stund och flera omstarter.

 

Av någon anledning fungerar inte hjälpsystemet SFC /Scannow i Power Shell efter uppdateringen. Stannar vid 19% med feltext "Windows Resource Protection could not perfome the operation" "Try the Update service". Försökte men ingen hjälp där.

Nån som har en teori?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Turbopump sade:

Jag kan upplysa dej om att det blir nästan samma resultat för mej. Den kommer till 20 procent innan den stannar.

Man får kanske vara beredd på "skönhetsfläckar" i preview-versionerna.

Jo, man får väl stå ut med det - man har ju gått med frivilligt i Insider Preview - det är ju bara lite irriterande att basfunktioner som fungerat i evigheter helt plötsligt blir problem av en uppdatering. Men, men det är inte hela världen och det brukar ju lösa sig så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Turbopump sade:

Har installerat 14936.1000 på datorn (mobilen håller på) - har inte direkt märkt några förändringar visuellt, enda problemet är en notering i säkerhet att ett "maskinvarofel har uppstått som gör att inte Windows fungerar" - oklart vad det är. Se följande info:

 

Ett problem med din maskinvara gör att Windows inte längre fungerar korrekt.
Problemsignatur
Händelsenamn: LiveKernelEvent
Kod: ab
Parameter 1: 1
Parameter 2: 2f0
Parameter 3: 8b0
Parameter 4: 600000005
OS-version: 10_0_14936
Service Pack: 0_0
Produkt: 256_1
OS-version: 10.0.14936.2.0.0.256.48
Språkvariant-ID: 1053
Filer som bidrar till att beskriva problemet (en del filer kanske inte längre är tillgängliga)
win32k.sys-20160929-0010.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
 
Har uppstått efter dom 2 senaste uppdateringar - vet inte om det har ngt direkt samband.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...