Gå till innehåll

"Angående Microsoft Support!" Löste sig till slut!


Sunshine

Recommended Posts

Hej alla glada i sommarvärmen! Nu är det så att jag har en stationär dator och uppdaterade den till W10, allt gott & väl med detta. Men så har jag en bärbar, MSI CR610 och har haft installerad W7 Ultimate med godkänd licens. Nu ville jag dock göra en clean install på den bärbara. Skulle regga via MS, men då sa prg, att det inte går. Ringde support och ville få licensnyckeln jag hade köpt, men dom hittade inget, trots att jag köpte detta 2011-04-27. VAD GÖRA? Tacksam för råd........ PS: Man betalar väl inte 331,98 EURO och sedan finns man inte i registret? DS:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det är nyckeln registrerad på maskinvaran. När Windows 10 frågar efter licensnyckeln ska man ignorera det och gå vidare.

Sen ska den registreras automatiskt även om det tar ett tag:

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/windows-10-licence-key/0cb23abc-7405-4ac4-a0a9-dc34b26975cf?auth=1

 

Har du köpt Windows 7 Ultimate i en box har du kanske kvar fodralet nånstans och där hittar du licensnyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bärbara jag har gjort har jag fått uppgradera först med samma resultat som du och sedan har jag fått ringa automatiserade license numret och haft min licensnyckel och sedan fått skriva in siffror i 9 olika boxar.. och den har funkat fint efteråt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Tack Venoms! Men jag är JÄTTESUR på MS, som INTE hittar mina köp. Bedrövligt att måsta betala en massa och sedan finns man inte i registret. FY SKAM TILL MICROSOFT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du handlade på Microsoft Store behöver man väl logga in där med samma uppgifter som vid köpet och då har jag för mig att man ska kunna se uppgifter som sitt köp, t ex licensnyckel.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Loggat in flera ggr: Finns INGA uppgifter där. Har sagt till MS, att detta är något galet, men DOM vill inte erkänna att uppgifterna är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ta Mig *** att jag skall göra en kopia på kvittot och skicka till MS och begära pengarna tillbaka, gäller bara för min laptop. Licensnumren borta.Loggar in och där finns inga köp att se, trots att jag köpte 2x W7 Ultimate 2011.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det väl så att köpa licensnycklar och sen slarva bort dem är ungefär som att köpa en biljett och slarva bort den. Man kan inte förvänta sig att flygbolaget, SJ, konsertarrangören ska leverera en ny biljett.

 

Är du säker på att du använde den e-postadress du nu prövat med för 4 år sen?

Har du kollat dina mejl från den tiden så att det inte ligger något mejl från Microsoft där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Windows aktiverat så har ms licensnumret. Jag har haft samma problem med att mina nycklar inte finns synliga..men å andra sidan hur många ex av Windows finns ute och varför ska min vara synlig..min låg djupt nere i en hårddisk någonstans men kom fram vid automatisk telefonservice hjälpen med aktiveringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunshine det du skulle behöva göra om det jag tipsat om inte fungerar är att ominstallera tidigare os och aktivera. Sedan uppgradera så du får den version du ska ha. Efter det kan du göra en clean install. Otroligå bökigt och onödigt kan tyckas, men det är så ms har bestämt att det ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla! Kanske skall be om ursäkt ang. mina inlägg. Men jag blev så frustrerad, av att logga in på MS-STORE och där inte hitta köpen, för att få tillgång till Licens, så skulle man ringa support och dom skulle hjälpa att återfå denna. Tilläggas bör dock, att jag köpte via STORE och fick en 32-64/skiva tillsänd. I går ringde jag och pratade med en  supportagent i England, men han hittade inte köpet jag gjorde. Jag gav honom ordernumret, men han hittade ej heller på detta.

SÅ! Tar MS bort regg, efter en viss tid? Ska inte ett köp och licens vara livstid?

 

På min stationära har jag papper och licens tillgänglig, så där inga problem. Det var bara på min bärbara som utskriften ej fungerade och ej kommer åt licensen.

 

Så, jag ber om ursäkt för vissa inlägg!

MVH// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga, är licensen köpt i sverige via någon återförsäljare ? isåfall borde du kunna få viss "bekräftelse" på köpet, via denna.

 

 

anledningen att jag frågar är att jag vet att det fanns en hel del kopior i box till försäljning på ebay m.m , och dessa var identiska med "klitermärke, stämpel" men sk. piratkopior som fungera/registrerades som vanliga original.

 

 

edit:såvida det inte är en elektronisk licens.

 

mvh alex

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat med t.ex. ProduKey om det finns någon nyckel i ditt oaktiverade Windows 10? Jag vet inte hur men om din gamla lyckats komma med över på någon vänster när du gjorde en clean install.

Får du fram en nyckel som du inte känner igen du ju googla den och se så att det inte bara är någon generell Windows 10 nyckel eller så du ser. 

Verkar det vara din gamla nyckel kan du ju skriva ner den och prova installera Windows 7 igen och se om du kan aktivera det med den. 

Lyckas du få in och aktivera Windows 7 igen kan du göra en uppgradering till Windows 10 som du borde gjort från början. 

 

Långsökt värre men nöden har ingen djungel...

 

Och jag antar att du kollat under datorn så du inte har någon lapp där med nyckeln.  :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för svar, har dock inte menat illa, men tycker dock att MicroSoft inte kan svara på Svenska/Engelska, varför inte dom hittar mina ordrar, trots ordernr:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Venoms: Inget konstigt i det hela. Jag hade Windows 7 Home Premiun ock köpte via MS - Store en uppgradering till Ultimate, därför, kanske det är lite konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...