eklov Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 På min ena W7-maskin har standardfärgen (normalt mörkt grå) för stödlinjerna blivit vit! Hur ändrar jag standard? Har inte hittat lösning på nätet. Jag kan välja färg, men det finns ingen väg att välja den som standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt T Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Arkiv Alternativ Avancerat Rulla ner till du ser Rutnätsfärg Växla till Automatisk OK mvh Britt T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eklov Posted August 30, 2015 Author Share Posted August 30, 2015 Ja, just så gör jag och inget ändras. Inga linjer syns. I markerade ytor är linjerna vita. Min färg standard/automatisk är vit! Val av icke automatisk färg går ju, men varje gång = jobbigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt T Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Det du skriver stämmer. Gäller ju endast Blad Du får skapa en mall som du lägger i mappen xl-start Gör så här: Gör inställningar för färg som du brukar Välj Spara som och välj Filformat Excel-mall (*.xltx) Sökvägen till xlstart brukar finnas här: C:\Användare\användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLStart Annars får du först leta reda på var xlstart finns på just din dator Döp boken till enbart Bok (xltx läggs till automatiskt) Stäng o starta Excel igen mvh Britt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts