Gå till innehåll

Får inte Flash Player att fungera..........


perk

Recommended Posts

Någon som kan hjälpa mig helt plötsligt fungerar inte Flash Player längre.

Började helt plötsligt med detta meddelande kommer upp på varje webbsida, ”den här sidan vill köra följande tillägg adobe flash player från adobe systems incorporated".

Har googlat men hittar inget som fungerar. :huh: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. :) 

 

Nu tror jag det har löst sig, eller fungerar för tillfället i alla fall.

 

Kom att tänka på att mitt ”Bank ID” uppdaterades två gånger förra veckan.

 

Men att orka tänka att det kunde ha något sammanhang klarade jag ju inte utan det var genom googlande på problemen som jag hittade ett tips på SVT:s tittarservice

Tipset jag hittade och provade var detta:

 

Problemet löste sig med de månatliga uppdateringarna idag 2015-02-11. Tidigare var man tvungen att åtgärda detta via, Menyraden Verktyg, Internetalternativ, Fliken Avancerat, och bocka för rutan, Aktivera utökat kernelläge, (kräver omstart av datorn). Det återstår att se om problemet återuppstår nästa gång det kommer en uppdatering av BankID

 

Väldigt många skriver om att bocka i eller ur ActiveX filtrering, för att få det att fungera. Det har ju dock inte hjälpt mig någonting. Men nu undrar jag om jag ska ha det i eller ur bockat?

 

Å andra sidan är jag ju så okunnig så jag vet ju inte vad det är jag har gjort för att det ska fungera och varför det fungerar nu. Men de kanske inte är något som man behöver veta heller. :unsure: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ändra ActiveX-filtrering när inställningen om kernelläge står fel hjälper inte. Åtminstone för en del verkar det krävas att båda inställningarna är rätt valda.

 

Jag har för mig att ActiveX-filtrering är säkerhetshöjande men att det är rätt vanligt att olika webbsidor då inte fungerar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...