perk Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Någon som kan hjälpa mig helt plötsligt fungerar inte Flash Player längre. Började helt plötsligt med detta meddelande kommer upp på varje webbsida, ”den här sidan vill köra följande tillägg adobe flash player från adobe systems incorporated". Har googlat men hittar inget som fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Vilken web läsare har du? Har du testat med någon annan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted August 30, 2015 Author Share Posted August 30, 2015 Explorer 11 det verkar fungera i Chrome. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Detta kanske löser ditt problem http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/help/adobe-flash-not-working Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Det finns ju många trådar om problemet här i forumet. Om du har prövat olika saker får du berätta vad så att vi kan föreslå något annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted August 31, 2015 Author Share Posted August 31, 2015 Tack för hjälpen. Nu tror jag det har löst sig, eller fungerar för tillfället i alla fall. Kom att tänka på att mitt ”Bank ID” uppdaterades två gånger förra veckan. Men att orka tänka att det kunde ha något sammanhang klarade jag ju inte utan det var genom googlande på problemen som jag hittade ett tips på SVT:s tittarservice Tipset jag hittade och provade var detta: Problemet löste sig med de månatliga uppdateringarna idag 2015-02-11. Tidigare var man tvungen att åtgärda detta via, Menyraden Verktyg, Internetalternativ, Fliken Avancerat, och bocka för rutan, Aktivera utökat kernelläge, (kräver omstart av datorn). Det återstår att se om problemet återuppstår nästa gång det kommer en uppdatering av BankID Väldigt många skriver om att bocka i eller ur ActiveX filtrering, för att få det att fungera. Det har ju dock inte hjälpt mig någonting. Men nu undrar jag om jag ska ha det i eller ur bockat? Å andra sidan är jag ju så okunnig så jag vet ju inte vad det är jag har gjort för att det ska fungera och varför det fungerar nu. Men de kanske inte är något som man behöver veta heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 Bra att du fick till det. Jag kör utan ActiveX filtrering Har alldrig själv haft något problem med IE Men ta i trä, mitt i alltihopa så pajjar det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 Att ändra ActiveX-filtrering när inställningen om kernelläge står fel hjälper inte. Åtminstone för en del verkar det krävas att båda inställningarna är rätt valda. Jag har för mig att ActiveX-filtrering är säkerhetshöjande men att det är rätt vanligt att olika webbsidor då inte fungerar riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts