ByggareBob Postad Augusti 31, 2015 Dela Postad Augusti 31, 2015 (redigerade) Jag är inte ensam om problemet, det märks på feedbacksidan för E-post. Många klagar.Men tydligen lider programmet E-post i Windows 10 av synkroniseringsproblem å det grövsta just nu. Det är inga problem att hantera eposten på Outlook.com, men i Windows 10 så är det tvärproblem? Någon som vet orsaken? Redigerad September 2, 2015 av ByggareBob Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Augusti 31, 2015 Dela Postad Augusti 31, 2015 Varför vet jag inte, men för en del verkar det hjälpa att ta bort kontot, starta om datorn och lägga till det på nytt, eventuellt då välja IMAP i stället för POP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
roffe12 Postad Augusti 31, 2015 Dela Postad Augusti 31, 2015 Fick helt enkelt avinstalera Outlook för att komma till rätta med problemet. Synd att man måste avinstalera, ta bort program eller inaktivera program och funktioner som fungerade klanderfritt i W7. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
ByggareBob Postad September 1, 2015 Författare Dela Postad September 1, 2015 (redigerade) Varför vet jag inte, men för en del verkar det hjälpa att ta bort kontot, starta om datorn och lägga till det på nytt, eventuellt då välja IMAP i stället för POP. Kruxet är att det vare sig går at ta bort kontot i appen "Kalender och E-post" eller att ta bort appen i sig...Fler förslag? Appen "Kalender och E-post" verkar synkronisera tokigt, eftersom all ny epost finns på webbversionen: https://mail.live.com/ Ja ja, det är väl det här som är tjusningen med "molnet"...Att inte kunna komma åt sin epost och lämna ut sin själ åt Microsoft... Redigerad September 1, 2015 av ByggareBob Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Beldia Postad September 1, 2015 Dela Postad September 1, 2015 ät troligtsvis denna som spökar KB 308124 avinstallera den och installera om annars testa detta för att ta bort app · Open powershell as administrator · Run the command Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*windowscommunicationsapps*”} | remove-appxprovisionedpackage –online · Re-install Mail, People and Calendar from the Store (green tile) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
ByggareBob Postad September 2, 2015 Författare Dela Postad September 2, 2015 Har vare sig KB308124 installerad eller kan köra kommandotolksförslaget.Fler förslag innan jag blåser burken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Beldia Postad September 2, 2015 Dela Postad September 2, 2015 Min svåger laddade hem KB 308124 så löste sig bekymret för honom Är flera som har haft problem med denna KB den har gått i loop och inte har blivit installerad Måste väl gå ladda hem manuellt ska se om jag hittar någon länk Tycker du inte ska behöva installera om Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Beldia Postad September 2, 2015 Dela Postad September 2, 2015 på denna sida finns länk för nedladdning av KB 308124 längst ner http://www.neowin.net/news/windows-10-update-kb3081424-not-installing-for-some-no-official-solution-yet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
ByggareBob Postad September 2, 2015 Författare Dela Postad September 2, 2015 Tack, Beldia. Jag hoppas nu att problemet är löst. För närvarande verkar synkroniseringen i appen "Kalender och E-post" fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.