ByggareBob Posted August 31, 2015 Report Share Posted August 31, 2015 (edited) Jag är inte ensam om problemet, det märks på feedbacksidan för E-post. Många klagar.Men tydligen lider programmet E-post i Windows 10 av synkroniseringsproblem å det grövsta just nu. Det är inga problem att hantera eposten på Outlook.com, men i Windows 10 så är det tvärproblem? Någon som vet orsaken? Edited September 2, 2015 by ByggareBob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 31, 2015 Report Share Posted August 31, 2015 Varför vet jag inte, men för en del verkar det hjälpa att ta bort kontot, starta om datorn och lägga till det på nytt, eventuellt då välja IMAP i stället för POP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted August 31, 2015 Report Share Posted August 31, 2015 Fick helt enkelt avinstalera Outlook för att komma till rätta med problemet. Synd att man måste avinstalera, ta bort program eller inaktivera program och funktioner som fungerade klanderfritt i W7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted September 1, 2015 Author Report Share Posted September 1, 2015 (edited) Varför vet jag inte, men för en del verkar det hjälpa att ta bort kontot, starta om datorn och lägga till det på nytt, eventuellt då välja IMAP i stället för POP. Kruxet är att det vare sig går at ta bort kontot i appen "Kalender och E-post" eller att ta bort appen i sig...Fler förslag? Appen "Kalender och E-post" verkar synkronisera tokigt, eftersom all ny epost finns på webbversionen: https://mail.live.com/ Ja ja, det är väl det här som är tjusningen med "molnet"...Att inte kunna komma åt sin epost och lämna ut sin själ åt Microsoft... Edited September 1, 2015 by ByggareBob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted September 1, 2015 Report Share Posted September 1, 2015 ät troligtsvis denna som spökar KB 308124 avinstallera den och installera om annars testa detta för att ta bort app · Open powershell as administrator · Run the command Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*windowscommunicationsapps*”} | remove-appxprovisionedpackage –online · Re-install Mail, People and Calendar from the Store (green tile) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted September 2, 2015 Author Report Share Posted September 2, 2015 Har vare sig KB308124 installerad eller kan köra kommandotolksförslaget.Fler förslag innan jag blåser burken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted September 2, 2015 Report Share Posted September 2, 2015 Min svåger laddade hem KB 308124 så löste sig bekymret för honom Är flera som har haft problem med denna KB den har gått i loop och inte har blivit installerad Måste väl gå ladda hem manuellt ska se om jag hittar någon länk Tycker du inte ska behöva installera om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted September 2, 2015 Report Share Posted September 2, 2015 på denna sida finns länk för nedladdning av KB 308124 längst ner http://www.neowin.net/news/windows-10-update-kb3081424-not-installing-for-some-no-official-solution-yet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted September 2, 2015 Author Report Share Posted September 2, 2015 Tack, Beldia. Jag hoppas nu att problemet är löst. För närvarande verkar synkroniseringen i appen "Kalender och E-post" fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.