Gå till innehåll

Philips Android TV ?


Nilsson

Recommended Posts

Nä.. jag menar att det finns en app till Tv3Play.. det är ju den du ville se..

 

Det är ju så att flash är borttaget från fler webbläsare, jag antar att det är en webbläsare som finns i din tv??

Du kanske kan byta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä.. jag menar att det finns en app till Tv3Play.. det är ju den du ville se..

 

Det är ju så att flash är borttaget från fler webbläsare, jag antar att det är en webbläsare som finns i din tv??

Du kanske kan byta..

 

Precis, det är chrome chromium som är en app i min tv och utan stöd för flash.

Så vilken webbläsare app kan jag hämta som redan har stöd för flash player?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda webbläsaren för Android som kan användas är dolphin.. med en gammal version av Flash. .. nu kommer jag inte ihåg, men jag har för mig att jag skrev något om det i telefonforumet...då jag hade min Samsung galaxy s3. Hursomhelst så ska jag kolla igen vad den heter..och posta till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej de påstår väl snarare att du ska glömma Flash och istället använda de appar som är gjorda för specifika endamålet. T.ex. TV3 Play appen som länkades tidigare, eller Netflix appen, eller SVT Play appen, osv... 

 

Exakt vad heter TV modellen du har? Så kanske man kan se vad den har för möjligheter/begränsningar och lättare guida dig därifrån. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det funkar i en tv, har jag ingen aning om.. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.512539/sa-fixar-du-flash-i-surfplattan-och-mobilen.

Antagligen är det lika som alla andra smartTV.. bara appar som gäller.

 

Edit.. 

Jag tycker det var dåligt av företaget du handlade från att inte upplysa dig om att Adobe har slutat utveckla flash för android eftersom det är ett förlegat system..

Men å andra sidan kan inte de veta vad du vill se heller...

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan installera från play, då är det inte mycket mer än att leta i biblioteket för kompatibla appar

.. antagligen finns det en genväg din tv.

Sedan är det nog uppdateringar av Android du för lita till men eftersom inte Flash utvecklas för Android längre så är det inte något att hoppas på. Tv3 är nog det snabbaste alternativet..att få dem till att använda ett annat format än Flash. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis samma problem med min sk Smart-Tv (Samsung 55" av 2015 års modell). Jag hade planer att inte ens använda min Chromecast längre. Men icke... min Samsung låter mig lyssna på radio via TuneIn, kolla på YouTube via appen och ha igång Spotify. Mycket mer än så är det inte. Webbläsaren är under all kritik och utbudet av fungerande appar är så patetiskt dåligt.

 

Mitt råd, hur korkat det än låter när man har en nyköpt tv, är att skaffa en Chromecast för 300 spänn. Därefter kan du strömma allt du vill från telefoner, plattor och datorer. Alternativet är om det finns någon form av cast-funktion på Tv´n... då funkar det likadant. På en Samsung finns det t ex Smart View som gör samma sak som en Chromecast men lite mer begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa smart TV som jag kommer att kolla på är en Panasonic.. sedan får vi se vilken modell etc.. det viktigaste är nätverkskortet dvs genomströmningshastighet typ 100mb standard eller ännu hellre gigabit.

De som sitter i Samsung tv är så sanslöst dåliga och det framgår inte någonstans. Jag kommer att testa i butiken innan köpet.. och inte bara dvd, dvs bild utan internet, och då är det för butiken att koppla upp maskinen mot nätet och om det inte är möjligt..inget köp i den butiken. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är ytterst konstigt att en Androidbaserad TV inte tar emot appar, i detta fallet TV3Play, som borde fungera. Har du kollat så att TV´n har den senaste mjukvaran? Har du kollat om man kan "sideloada" appar? Alltså installera appar från t ex usb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV.n har den senaste mjukvaran installerad, men det står nu med små bokstäver på information om TV.n att 4.2..2 android inte stöder Flash.

Och det verkar inte gå, men jag trodde det fanns något sätt att kringgå detta ?

 

Blir så besviken och ledsen :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar inte på tillrop från någon som försöker hjälpa dig... så jag testar igen! Vad får du för felmeddelande när du ska installera APPEN TV3Play? Så länge du kan installera (enligt Play Market) så ligger felet någon annanstans. Inte Chrome webbläsaren utan APPEN...

 

Utan att förstöra din TV-upplevelse (lätt hänt när en tv är så dyr) så kanske du ska överväga att skaffa en Chromecast. Det enda du behöver är en dator, platta eller mobil och sedan är det klart. Du hittar t o m Chromecast på Maxi och priset är 310:- överallt! Därefter kan du casta ALLT du kan visa på en datorskärm till en TV.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte hitta ett gammalt inlägg jag trodde jag skrivit här där jag starkt avråder att väga in smartfunktioner vid köp av TV därför att implementationerna ofta är dåliga och sedan snabbt blir omoderna och slutar fungera. TV bör man välja efter pris, storlek, bildkvalitet och utseende i valfri ordning. Har man inget separat hembioljud kan man även väga in ljudkvalitet. Men smartfunktioner köper man till sidan om så man själv har kontroll över dem. 

 

Jag har en Chromecast men har inte använt den så mycket för jag gillade den aldrig riktigt. Men jag installerade den igen häromdagen för att jag funderade på att låta mina föräldrar låna den för att prova på Netflix via surfplattan. Efter att ha grejat lite med den igen så är jag tveksam till det för det är för mycket krångel. Jag tycker den är omständig begränsad och långsam. 

 

Jag har aldrig använt en och skulle aldrig köpa en själv men jag är ganska säker på att en Apple TV för drygt dubbla priset är värd varenda krona mer för den som vill ha en enkel fungerande upplevelse. 

 

Oavsett hur det går med smartfunktionerna Nilsson så har du iaf en bra grund i en stilren TV med Ambilight! Jag skulle inte klara mig utan det nu när man vant sig. :)

 
Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...