Gå till innehåll

Uppgifter syns ej i Kalendern


roffe12
Gå till lösning Löst av roffe12,

Recommended Posts

Har ju en Google kalender men tänkte ge nya Kalender appen i W10 en chans. Har installerat den, uppdaterat alla inställningar men när jag fyller i uppgifter i kalendern för september - både hela dagen uppgifter och klockslagsangivna syns inte uppgifterna vilket väl torde vara elementärt. Ser att några andra användare har samma problm i feed backen men Microsoft svarar inte direkt vilket väl torde vara önskvärt.

 

Är det någon inställning eller synkronisering jag missat innan jag återgår till Google kalendern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Är denna som spökar KB 308124 för mail kalender m.m

 

Längst ner på denna länk så kan du få hem KB 308124

http://www.neowin.net/news/windows-10-update-kb3081424-not-installing-for-some-no-official-solution-yet

 

Om nu denna post är avgörande för att Kalender skall fungera är det ju märkligt att inte Microsoft själv ser til att installera denna uppdatering då ju dom vill att alla användare skall ha automatisk uppdatering och inte manuell.

 

Ladda ned länken, installerade KB301424 (inte 308124) den och körde den speciella uppdateringen vid sidan av automatiska uppdateringar - tog 10 min att ladda ned och installera - kollade sen att den hade blivit uppdaterad och startade om och sen kunde man uppdatera enskilda poster som tidigare inte bet eller inte syntes.

 

Så denna operation lyckades och tackar för hjälpen.

 

 

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är tråkigt att det inte funkar alltid vid automatisk uppdatering.

Tanken är ju den att man ska inte bry sig.

Men det var bra att det löste sig för dig i alla fall

Ber om ursäkt om KB numret blev fel

 

//Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...