roffe12 Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 (edited) I samband med installation av KB 3081424 för att få igång Windows E-post och Kalender fick jag ett felmeddelande om "Värd för Windows Shell-upplevelse slutade fungera". Felaktig sökväg och händelse MoAppCrash. Har även fått en markering om kritisk händelse i Tillförlighetsrapporten. KB 3081424 installerades korrekt och Kalender fungerar nu. Vet inte om detta har något samband eller ens hänger ihop men har någon en teori vad problemet är med Windows Shell - eller om det ens är något problem. Har dessutom 4 st versioner av Windows Shell i App-programmen (detta är ju egentligen en funktion för "proffs" administratörer). Behövs alla fyra? Har Windows 10 PRO 64bit. Windows Power Shell " " " x86 " " " ISE " " " " x86 Edited September 3, 2015 by roffe12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 (edited) Var det en engångshändelse eller är det något som återkommer? Om du inte använder Powershell så kan du gå in i kontrollpanelen, program och funktioner, Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" och välja bort Powershell 2.0 Edited September 3, 2015 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted September 3, 2015 Author Share Posted September 3, 2015 Var det en engångshändelse eller är det något som återkommer? Om du inte använder Powershell så kan du gå in i kontrollpanelen, program och funktioner, Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" och välja bort Powershell 2.0 Detta hände i samband med proceduren som jag beskrev i mitt inlägg och inte fler gånger. Avvaktar lite och ser vad som händer annars kan jag eventuellt avinstallera Windows Shell. Har enbart använt det i samband med att jag justerade min behörighet och borttag av lösenordet vid inloggning. Tack så länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts