Gå till innehåll

Windows Shell


roffe12

Recommended Posts

I samband med installation av KB 3081424 för att få igång Windows E-post och Kalender fick jag ett felmeddelande om "Värd för Windows Shell-upplevelse slutade fungera". Felaktig sökväg och händelse MoAppCrash. Har även fått en markering om kritisk händelse i Tillförlighetsrapporten. KB 3081424 installerades korrekt och Kalender fungerar nu.

 

Vet inte om detta har något samband eller ens hänger ihop men har någon en teori vad problemet är med Windows Shell - eller om det ens är något problem.

 

Har dessutom 4 st versioner av Windows Shell i App-programmen (detta är ju egentligen en funktion för "proffs" administratörer). Behövs alla fyra? Har Windows 10 PRO 64bit.

 

Windows Power Shell

"               "          "        x86

 

"               "          "        ISE

"               "          "        "       x86

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det en engångshändelse eller är det något som återkommer?

 

Om du inte använder Powershell så kan du gå in i kontrollpanelen, program och funktioner, Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" och välja bort Powershell 2.0

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det en engångshändelse eller är det något som återkommer?

 

Om du inte använder Powershell så kan du gå in i kontrollpanelen, program och funktioner, Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" och välja bort Powershell 2.0

 

Detta hände i samband med proceduren som jag beskrev i mitt inlägg och inte fler gånger. Avvaktar lite och ser vad som händer annars kan jag eventuellt avinstallera Windows Shell. Har enbart använt det i samband med att jag justerade min behörighet och borttag av lösenordet vid inloggning.

 

Tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...