Gå till innehåll

Ta bort program i Office 365 Personal


Recommended Posts

Har installerat Office 365 i Windows 10 och undrar över Outlook, One note, One drive som ju redan finns i Windows 10 - blir det event konflikt eller kan man anta att det fungerar ändå utan att man behöver ta bort eller göra någon ändring.

 

Program som Power Point och Publisher som jag inte använder - kan dom ligga kvar och man inte använder dom eller kan man ta bort dom? Vissa program uppdateras ju även om dom inte används vilket väl torde vara onödigt.

 

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIg veterligen hade jag inte de programmen när jag installerade Windows10 ??

Har själv köpt och lagt in Office 365.

Är det något du fått med, om du nyligen köpt en ny dator, så att dessa låg kvar när du , uppgraderade  till Windows10, om du nu gjorde det.

Själv har jag gjort en Clean Install.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIg veterligen hade jag inte de programmen när jag installerade Windows10 ??

Har själv köpt och lagt in Office 365.

Är det något du fått med, om du nyligen köpt en ny dator, så att dessa låg kvar när du , uppgraderade  till Windows10, om du nu gjorde det.

Själv har jag gjort en Clean Install.

Lasse B

 

Som sagt så hade jag dom 2 programmen (Outlook samt One drive) innan installation av Office 365. Outlook är ju ett gammalt program som funnits länge (om man använder det och har konfiguerat det) och One drive kom till i samband med installation av Windows 10 pro som jag installerade 28 juli efter att ha haft Windows 7 Pro i samband med Microsoft erbjudande att uppdatera gratis till W10.

 

Så frågan kvarstår - jag har Outlook.com samt One drive sedan tidigare och om det inte är nya eller uppdaterade versioner i Office 365 undrar jag om man bara skall låta dom vara kvar eller inte? Eller inte göra något och inte använda dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker på om programmen kommer att krocka med varandra.

 

Tror inte att det är något problem egentligen - däremot vore det bra med lite information om vad som händer om man har dessa program tidigare. Tror jag gjorde ett fel när jag installerade Office 365 Personal första gången - skulle nog inte valt standardinstallation då alla program inkl dessa 2 fanns utan anpassad installation och då kunde man eventuellt välja bort dom gissningsvis samt Power Point o Publisher t e x om man så önskar.

 

Försökte även gå in på det installerade programmet Outlook 365 och välja "ändra" men där fanns enbart "reparera" eller "avinstallera" - oklart vad reparera innebar dock? I W7 och det gamla Office 365 från 2007/11 fanns flera val - avinstallera, reparera eller ändra där ändra betydde att man kunde ta bort Outlook eller Power Point - detta val finns inte nu (rätta mig någon om jag har fel) i det nya Office 365 Home/personal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...