Gå till innehåll

Inget nät och ingen systembackup...


börjen

Recommended Posts

Tack, som det är nu funkar dock ingen av tidigare systemåterställningar eller backup-kopior. Och nån nätkonflikt gör att "sidan inte kan visas". Avinstallerat säkerhetsprogram och hade nån gång bara Microsofts brandvägg och antivirus. Men samma låsning ändå. Sista chansen här för jag tycker det är konstigt att hela datorn måste ominstalleras för detta lilla :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, kört o testat städprogram, brandväggar och antivirus innan internet hängde sig för gott. Men det funkar i felsäkert läge nu, så därför drar jag mig för fabriksåterställning. Laddade hem Malwarebytes som inte hittade nåt. Fler lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, om det fungerar i felsäkert läge så starta msconfig (skriv in det i sökrutan i Start-menyn) och bocka av allt på fliken Autostart samt på fliken Tjänster välj att dölja alla Microsoft-tjänster och sen bocka av det som återstår.

 

Det som skiljer normalt och felsäkert läge är att i felsäkert läge är det inga autostartande program, få icke-Microsoft-tjänster och färre drivrutiner som startas. Genom att bocka av allt i msconfig kan man ta reda om problemet beror på en drivrutin eller något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar det vara en drivrutin som ställer till det. Det låter som att du testat flera antivirusprogram och brandväggar, vilket kan göra att det finns en rest kvar av något av dem och den resten ligger i nätverksanslutningen, särskilt om du inte har varit noga med att efter varje avinstallation köra tillverkarens "removal/uninstall tool".

 

Dessa två kommandon är vanliga när man har problem med en nätverksanslutning, den första verkar du redan ha kört men du kan ju pröva den andra också:
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

 

Ta fram Enhetshanteraren och kolla om där finns några enheter med utrops-tecken eller annan symbol ovanpå enhetens ikon.

Om inte, välj i menyn att visa dolda enheter och kolla om du bland non-Plug and Play-enheterna finns något som ser ut att komma från ett antivirusprogram eller brandvägg.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är ju utropstecken på Bluetooth kringutrustning. Inaktiverat men ska jag göra nåt mer? Sen tog jag bort två Comodo-drivrutiner men ingen förbättring o inget mer bekant bland namnen iaf. Körde en nätverksdiagnostik via kontrollpanelen o mina nätverk: "Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen (DNS-server) svarar inte". Det konstiga är också att windows update uppdaterade datorn utan problem... Funderar på de här skumma "fix your computer-programmen" typ det fanns nåt Comodo-uninstaller som jag inte vågade använda. Finns det nåt bra tips där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...