Marion Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 Hej, har fått in skum mask, typ "ads", såg ut som trojan.dns changer först, men kanske inte är det?! Osäker.Se bif bilder, men det blir kraftig reklam i webläsaren, som ändrar adresser till random. i Chrome.Har försökt med:AdwcleanerMalw.bytesCombofix Hijack.this Nån som har ide? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 Chrome Cleanup Tool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 AdwCleaner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 8, 2015 Author Share Posted September 8, 2015 Tack, cicci å jowa.Okej.. har testat adwcleaner hitta strängar, men ads'en var kvar, "chrome clean up" låter spännande. kan inte prova föränn imorron.. ni har inga fler tools jag kan ta med mej för morgondagen?Men det känns som att "masken" uppfattas inte som ond, då jag provat med tämligen bra program Pinsamma är, Detta är en ny burk vi byggt, och lagt ner 5 timmar på konfigg. stön.. annars hade jag börjat om bara. mvh Marion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 8, 2015 Author Share Posted September 8, 2015 Ps: jag installera chrome clean up på min dator nu.. detta vill den göra.. se dump:Känns som det är lite för klent?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 Återställ, och sen kör du Mbam chamelont (finns i startmenyn under Mbam) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 Väldigt sällan som det inte går att få bort reklamprogram med AdwCleaner + FRST. För 64-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exeFör 32-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exeTutorial: http://www.geekstogo.com/forum/topic/335081-frst-tutorial-how-to-use-farbar-recovery-scan-tool/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Det kan också vara så enkelt att startsträngen i genvägen har blivit ändrad. Högerklicka på genvägen, välj Egenskaper och titta på raden Mål. Se till att fet inte står något annat än den fulla sökvägen till Chrome.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Marion Posted September 9, 2015 Author Solution Share Posted September 9, 2015 Jag prova alla tre tipsen.. sen hitta jag felet.. de hade ställt in en DNS efter leverans, mot deras support som orsaka detta. Otroligt, tack skall ni ha allihopa.. har man lärt sej lite till.. LÖST Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts