Sunshine Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 (edited) God afton! Nu har jag lyckats åter minnas vad programmet hette! Gibson Research Corporation Proudly Announces. Detta program kollar säkerheten på portarna i datorn. Jag körde ett test, Shields Up heter prg och fick bara gröna rutor. Så att säga, är mina portar ganska så säkra! Får man röda rutor, ligger man i riskzonen att bli hackad/kapad. Kan rekommendera att göra en test och se vad Ni får! Sidan är: grc.com Mvh// Sunshine Edited September 8, 2015 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 8, 2015 Share Posted September 8, 2015 Bara en liten kommentar, om datorn är bakom en router är det kombinationen av router och dator man testar, samt eftersom routern innehåller en brandvägg som oftast är utan öppna portar är det normalt där det blir stopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts