Jump to content

Trög start efter uppdatering till Windows 10

Libra63

Recommended Posts

Vad gäller den sega omstarten kan jag inte ge en direkt anledning. Troligen är det något som ligger och spökar efter din tidigare version (7 eller 8). T o m Microsoft själva rekommenderar en ren installation efter det att en uppgradering är gjord och licensen har aktiverats. 

http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/

Att batteritiden blivit sämre är du inte ensam om att tycka. Dock har många, som testat Windows 10 sen långt innan releasen, upplevt förbättringar längs hela vägen. Både när det gäller systemet och batteritiden. Windows 10 är under ständig utveckling och jag vet, efter otaliga artiklar, att just batteritid är något som står på Microsofts agenda.

Nu kan det mycket väl vara en gemensam nämnare för din specifika dator... sambandet mellan trög uppstart och dålig batteritid. Det kan vara något som "käkar" resurser och på det sättet drar ner batteritiden. 

För egen del har jag ca 80-85% av batteritiden på mina laptops jämfört med Windows 8.1... en siffra som förbättrats de senaste månaderna.