Gå till innehåll

Ny router med både WiFi samt fast nätverkskabel


roffe12

Recommended Posts

Då min operatör Telenor uppgarderat mitt bredbandsabbonemang till 4G och snabbare hastighet måste jag byta ut min router (Huawei d2860) som enbart har 3G kapacitet men däremot både wifi trådlöst samt fast nätverkslina/kabel (LAN).

 

Telenor brydde sig inte om att informera om bytet och att jag då behöver byta upp mig det får man komma på och lösa själv. Nu har Telenor iaf kommit med förslag (deras kundtjänst) om en ny Router med 4G kapacitet - ZTE MF910 4G men den har enbart trådlöst WiFi och inte fast nätverksanslutning. Den har förvisso UBS uttag men då får man koppla in en adapter som gör att man kan fästa nätverkkabel. denna dapter säljer inte Telenor och dom vet inte heller var man kan få tag i den. ZTE MF910 skall dom ha 70 kr/24 månader - vilket ju blir halvdyrt. I butik säljer dom inte ens ZTE utan Huawei där ingen har fast nätverkskoppling.

 

Nu vill jag gärna ha både trådlöst WiFi och möjlighet till fast nätverksanslutning och vill gärna ha förslag på typ av router som passar mina "krav"

 - 4G kapacitet med så bra hastighet som möjligt för priset

 - Både WiFi och fast nätverksanslutning - kunna välja.

 - sätta in SIM kortet från Telenor direkt i routern utan krångliga kopplingar med USBbrygga/modem.

 - pris 700 - 1700 cirka och inköpsställe (helst i Sverige)

 

Alla förslag är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Exakt. Den routern ZTE mf910 har 4G/3G kapacitet 150mbs (teoretiskt 300 mbs), dual band 2,4/5 ghz samt enkel insättning av SIM kort (direkt) samt enkel och smart installation enl tester och rewiew:s. Gäller bara att hitta lämpligt pris.

 

Hittade också den adaptern hos lohelectronics efter ett tag - men tack för hjälpen. Priset 390 kr är ju lite dyrt men men.

 

Med nätverkskortet TP-link TL WN881ND Pci Express x1 som jag beställt skall väl detta funka. 300mbs och 2 antenner skall väl detta funka. 249 kr. (se bild)

 

Tack för all hjälp. Uppskattas.

post-15818-0-51027400-1442090634_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...