Ellech Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 Jag har skapat ett excelark där jag försöker multiplicera antalet timmar:minuter med ett pris per timme. Eftersom formeln som ackar tiden är sum (F5:f9), formaterad som (t):mm, så kan jag inte multiplicera den med timmpriset. Nät jag multiplicerar dessa summerad den istället. Ska F9 vara formaterad på något annat vis? har också hört att man kan extrahera viss information ur en cell F9. Om jag inte bryr mig om antalet minuter, kan jag då extrahera enbart timmarna till en ny cell? Se för övrigt bifogad fil Tacksam för hjälp med detta! Elllech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 Tråden flyttad... har väl inget med Chrome att göra, vad jag ser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution gsb Posted September 13, 2015 Solution Share Posted September 13, 2015 Anledningen till att det ser ut som summering är att Excel använder ett speciellt sätt att hantera timmar/datum. Det innebär att 24 timmar får värdet 1, vilket ger att din formel i H9 måste se ut som =F9*24*G9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Stort tack för hjälpen! Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts