Gå till innehåll

hörlursutags problem


Lenovo W8

Recommended Posts

nåt skumt har hänt mitt ljud i hörlursuttag, nu när jag stoppar in kontakten till mina hörlurar i min dator så får jag inte ljudet till dom utan ljudet hörs som vanligt i datorn precis som jag kör utan lurar.

har kollat allt men hittar ej felet vad kan det bero på att det blivit så här?

 

ingen drivrutin saknas inget fel i enhetshanteraren heller så jag har gått bet på detta nu

gjorde en vanlig återinstallation men den hjälpte ej.

har windows 8.1 system & en Lenovo B50 laptop om det är till nån hjälp.

har även provat andra hörlurar men samma fel där så det hänger ej på hörlurarna 

Redigerad av Lenovo W8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen fel i hörlyrsuttaget i datorn.

Den brytare som skall bryta datorns högtalare fungerar inte.

Prova med att dra in och ut ett tio tal gånger

Det tricket kan funka iblan

 

 

 

hat gjort det o det är en ny dator så det vore konstigt om den har pajat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt att det är drivrutinsbaserat. Råkade själv ut för liknande på en tidig preview-version av Windows 10. Det jag gjorde var att gå tillbaka till en tidigare drivrutin för ljudkortet och sedan hoppade över uppdateringserbjudandet på WU. Nu är inte det lika enkelt på 10an längre men det är möjligt. I Windows 8.1 är det inga problem alls... bara att bocka ur och dölja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt att det är drivrutinsbaserat. Råkade själv ut för liknande på en tidig preview-version av Windows 10. Det jag gjorde var att gå tillbaka till en tidigare drivrutin för ljudkortet och sedan hoppade över uppdateringserbjudandet på WU. Nu är inte det lika enkelt på 10an längre men det är möjligt. I Windows 8.1 är det inga problem alls... bara att bocka ur och dölja.

 

 

först stod det nåt om att enhet blivit inaktiverat men fick ej fram det igen så jag vet ej hur man kan fixa till det.

gick in på enhetshanteraren men där syns inga fel men som du säger så kan det vara nåt som ballat ur som

går attaktivera igen bara man vet var man går in nånstans & gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...