Gå till innehåll

Office 2016


Gå till lösning Löst av Beldia,

Recommended Posts

Läste i PC För Alla, följande i dag Måndag 2015-09-14.

 

Då släpps Office 2016 för Windows 2015-09-22.

 

Ett blogginlägg bekräftar Microsoft att Office 2016 för Windows kommer att släppas den 22 september.

Det är den första stora uppdateringen av programsviten sedan 2013.

 

 

Om man nu har som jag, Office 365 Personal 2013, om man då måste betala, eller bara kommer att kunna uppgradera 2013 ??, tycker inte att det framgår riktigt av artikeln, så som jag läst det ??

 

Någon som vet bättre ??

 

Lasse B​
 ​

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört nu Office 2016 64 bitars prov version sedan 3 månader tillbaka, finns för dom som har office 365 abbonemnag. På sidan där man hämtar 

där går du till länlen språk och installationsalternativ där går du till länken ytterliga installationsalternativ där finns det både 32 bitars och 64 bitars proversion av office 2016. Och jag kan bara säga att jag är jättenöjd med denna version.

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du hade en premunation av office 365 i den så ingår Office 2016

Det är det billigaste sättet att få office 2016

https://products.office.com/sv-se/buy/office

Ingen prenumeration, utan ett "riktigt" Office 2013 ProfessionalPlus.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen prenumeration, utan ett "riktigt" Office 2013.

 

Lär nog kosta massa pengar om du vill uppgradera den.

 

Tycker personligen att prem av Office 365 är en bra o billig lösning

Är ju fullständiga Officeversionen som ingår i paketet

Man får den senaste versionen helt utan kostnad när dom uppgraderar

 

Så där har Microsoft kommit med en bra lösning som inte kostar blod 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 365 är inte mindre "riktig" än någon annan fullversion, man kör det lika mycket offline som t ex Office 2013 eller äldre. Dessutom är det 5 licenser för privatpersoner och konstanta uppgraderingar till aktuell Office-version. Huruvida det är billigare är nog en definitionsfråga... kostar väl 90:-/månaden löpande. Blir fort pengar av det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 365 är inte mindre "riktig" än någon annan fullversion, man kör det lika mycket offline som t ex Office 2013 eller äldre. Dessutom är det 5 licenser för privatpersoner och konstanta uppgraderingar till aktuell Office-version. Huruvida det är billigare är nog en definitionsfråga... kostar väl 90:-/månaden löpande. Blir fort pengar av det också.

 

 

En till fördel att inte att förglömma, Det ingår 10TB lagringsutrymme i Onedrive per användare

 

Så det är en av orsakerna att jag kör med Office 365 :D  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit !!!!!!

Går inte att köra Outlook 2016 mot min Exchange 2007 server........

Det gick så bra så med Office 365 men efter uppgradering till 2016 så kan man inte ens ställa in så den kommunicerar med Exchange servern... bara något om "Outlook.com eller Exchange Activesync-kompatibel tjänst" ???

Vad göra?

Kan man på något sätt ta bort Office 2016 och få tillbaka Office 365 ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med Exchange Active Sync?

 

(Office 365 är ingen version, bara en prenumerationsbenämning. I går lade man ut O2016 där (för Home och Personal))

Tack, jag vet att Office 365 är en benämning, undrade bara om man kunde backa till föregående version.

 

Har provat med Exchange Active Sync men Exchange 2007 servern hittas inte vare sig med namn eller IP-adress fast den sitter i mitt lokala nätverk.

 

Vill helst inte köra POP3 eller IMAP....... får väl kanske skita i Outlook och köra via webbläsare (det sistnämnda funkar ju åtminstone).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Många tack för länken.....

 

Blir att tillfälligt installera Outlook 2013 som jag har kvar licens på tills Microsoft löser problemet.

Måste dock säga att det är klantigt av dem..........  

 

 

Jo var in på sidan o kollade dom har tagit bort Office 2013 finns inte ens kvar som ytterligare inställningar

bara språk, 32 bitar eller 64 bitar

Man tycker att det skulle finnas alternativ att få stanna kvar på Office 2013

 

Men som du säger så har du kvar en skarp version av 2013, är bara att köra den tills vidare

Du har ju kvar i allafall utrymmet i Onedrive ändå.

 

Borde komma någon fix så småningom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...