Gå till innehåll

USB fel windows 7


Venoms

Recommended Posts

Jag har precis råkat ut för ett mycket konstigt usb-fel. Min son har ett par usb-lurar till datorn Arogant Bastard Supercell som har c-media 108 krets...

Sedan i går fungerar de inte, det finns som okänd enhet i enhetshanteraren. Försöker jag installera från tillverkarens cd så hittas ingen hörlur. Om jag avinstallerar nämnda okända enhet och försöker att installera manuellt.. tillverkarens cd tycks inte innehålla några drivrutiner för windows..

Laddar jag ner drivrutiner från tillverkaren..som passar windows vista (de senaste), är de inte till dessa lurar enl windows, konstigt..

Har någon av er råkat ut för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det.. "Arogant Bastard Supercell" Jag har listat ut att det är ett c-media 108 sound chip. Jag har hittat drivrutin hos tillverkaren.. jag har även en cd som följde med vid köpet i kartongen

Men, luren känns inte igen av Windows eller av drivrutinen som är med. Jag har provat installation på två olika datorer.. inget lyckat resultat så jag tror att lurarna är sönder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-hörlurar och Windows är ingen bra kombination. 

Förutom drivrutin måste man sätta den som "primär sound device" (eller nåt sånt...) manuellt för att ljudet ska komma den vägen.

 

Köp ett par vanliga lurar med phone-kontakt är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just dessa ska vara bra för gamers...har jag hört.

Problemet är att de inte går att installera igen. Det har fungerat aldeles utmärkt.. nu går det inte. Jag trodde att det kunde bero på en windows uppdatering, men det går inte att installera på annan dator heller.. de är nog sönder tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det.. "Arogant Bastard Supercell" Jag har listat ut att det är ett c-media 108 sound chip. Jag har hittat drivrutin hos tillverkaren.. jag har även en cd som följde med vid köpet i kartongen

Men, luren känns inte igen av Windows eller av drivrutinen som är med. Jag har provat installation på två olika datorer.. inget lyckat resultat så jag tror att lurarna är sönder

 

Jo det verkar rimligt. Ett vanligt headset skall ju inte behöva några externa drivrutiner över huvud taget. Har dock aldrig provat någon USB-variant, vad jag vet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...