göte Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Hej alla Just nu öskar jag mig ett registerhack som gör alla scrollningslisterna i W10 bredare. Både start och Edge har ju hopplöst smala scrollningslister Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Har du inte scroll på musen? Det var väldigt många år sedan jag använde scrollningslisten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted September 20, 2015 Author Share Posted September 20, 2015 Har du inte scroll på musen? Det var väldigt många år sedan jag använde scrollningslisten. Jovisst har jag scroll på musen men den är inte alltid så exakt som jag skulle vilja och en del av mina vänner vill gärna använda listen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 (edited) I registret: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics Leta reda på strängen: "ScrollWidth" Använd formeln "-15*önskad bredd i pixlar", så om du vill ha 20 pixlar blir det -15*20= -300 För att ändra Scrollbar knappar, "ScrollHeight" med samma formel. Var försiktig och gör backup på registret innan du ändrar något Edit: Detta fungerar även i Windows 8 och 8.1 Edited September 20, 2015 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted September 22, 2015 Author Share Posted September 22, 2015 I registret: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics Leta reda på strängen: "ScrollWidth" Använd formeln "-15*önskad bredd i pixlar", så om du vill ha 20 pixlar blir det -15*20= -300 För att ändra Scrollbar knappar, "ScrollHeight" med samma formel. Var försiktig och gör backup på registret innan du ändrar något Edit: Detta fungerar även i Windows 8 och 8.1 Hej Venoms Tyvärr detta funkade inte. Testade både med -300 och -450. Startade om utan att kunna se någon förändring Har återställt till -255 som var satt från början MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Hej Venoms Tyvärr detta funkade inte. Testade både med -300 och -450. Startade om utan att kunna se någon förändring Har återställt till -255 som var satt från början MVH Göte Instämmer. Blev tvungen att testa, men inte heller för mig fungerade det, inte heller i Win 8.1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts