Gå till innehåll

Creative Webcam Pro Live vill inte


Recommended Posts

Är det nån annan här som känner igen sig? I enhets hanteraren ser jag ALI M5603M som vill ha drivrutin till hårdvaran. Då jag väl installerat drivrutinen till ALi så visas en web controller Bs350u2. Hur ska jag få igång min Creative WebCam Pro Live ? Jag har intallerat cd från Creative så den finns i systemet, men den vill inte ta den eller så hittar den inte. Jag har 8 st usb, ere fel på någon av dom? Har provat alla utan resultat. det lyser en lampa, så det finns el. Skulle bli jätteglad om det finns någon lösning. Jag vill ju inte köpa nån ny webcamera bara för detta. Jag har försökt att disable och uninstall den men dn dyker upp iallafall  Cheesy  . Det e väl inget virus eller något sånt ? Många frågor blir det, sorry for this. Jo jag har varit på Creative's Automatiska update och tagit hem dessa driv, men det verkar som om den inte vill, eller upptäcker webbcameran :-( ska jag trots detta köpa ny usb eller vad ?? lite ledsen blir jag  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är många med dig som har samma fel...om man googlar lite.

Tyvärr så har jag inte någon lösning på problemet annat än att du får leta igenom höstacken med användare med samma problem, efter en lösning  :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova stora USB "slakten".............  ;D

Gå till din datortillverkare eller moderkortstillverkare (om du har en hoplocksdator)

uppdatera alla drivrutiner du hittar.

Testa kameran.

Om den inte funkar.

Ta bort USB hanteringen via enhetshanteraren, rubb och stubb, alla under USB. 

Starta om datorn och låt XP hitta USB styrningen igen.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Är det nån annan här som känner igen sig? I enhets hanteraren ser jag ALI M5603M som vill ha drivrutin till hårdvaran. Då jag väl installerat drivrutinen till ALi så visas en web controller Bs350u2. Hur ska jag få igång min Creative WebCam Pro Live ? Jag har intallerat cd från Creative så den finns i systemet, men den vill inte ta den eller så hittar den inte. Jag har 8 st usb, ere fel på någon av dom? Har provat alla utan resultat. det lyser en lampa, så det finns el. Skulle bli jätteglad om det finns någon lösning. Jag vill ju inte köpa nån ny webcamera bara för detta. Jag har försökt att disable och uninstall den men dn dyker upp iallafall  Cheesy  . Det e väl inget virus eller något sånt ? Många frågor blir det, sorry for this. Jo jag har varit på Creative's Automatiska update och tagit hem dessa driv, men det verkar som om den inte vill, eller upptäcker webbcameran :-( ska jag trots detta köpa ny usb eller vad ?? lite ledsen blir jag  :'(

Tjenare!

Jag har haft samma problem. Jag löste det genom att:

1. Stoppa in cdn som följde med din webcam. Installera drivrutinerna ( ha ej webcammen inkopplad.

2. När den har hållt på en stund så står det att du kan koppla in din webcam. Då gör du det, sen startar du om datorn när den säger det.

En annan version:

Funkar inte det som jag skrev ovan, så testa andra USB portar, men gör samma sak som jag skrev ovan.

Hoppas jag fattade din fråga rätt, men så gjorde jag i alla fall. Min förra behövde jag bara koppla in och använda, men tror creative använder sig av ett annat system verkar det som. Men hoppas som sagt att jag förstod dig rätt.

Mvh Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...