Gå till innehåll

nyinstallation av win 10


Gotte156

Recommended Posts

Du kan inte nyinstallera windows 10 utan att först ha uppgraderat till windows 10 från en legal och aktiverad windows 8.1 eller 7. När det är klart så kan du nyinstallera windows 10 och vad jag förstår det, hur många gånger som helst.

Du behöver inte/ska inte skriva in någon licensnyckel. Numera är windows registrerat mot hårdvaran i i din dator. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gotte156" Jag har för mig att då fått länken tidigare, men här har du den kanske igen då.      http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/

 

Där står i stort sett allt du behöver veta även frågan som du ställde i den här tråden.

 

Så det är så som Turbopump skriver ovan, alltid uppgradering först    (se rad 4 i min länk)

 

Använd aldrig nyckel i Windows 10. (välj hoppa över)

 

 

  Lasse

 

 

Övrigt tips:  Har du fler frågor så ta dom gärna i tråden jag länkade till, kanske är lite onödigt att starta nya trådar för varje enskild fråga,

samt att det blir lättare för oss som svarar att kunna få en bättre helhetsbild. B)

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...