shysstkille Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Hej Idag när jag startade datorn (har inte varit i gång på ett tag) så får jag ett felmeddelande om att min version av windows 10 snart slutar att fungera, jag försöker att uppdatera med windows update men det funkar inte, den står bara och "tuggar"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Hej Idag när jag startade datorn (har inte varit i gång på ett tag) så får jag ett felmeddelande om att min version av windows 10 snart slutar att fungera, jag försöker att uppdatera med windows update men det funkar inte, den står bara och "tuggar"! Beror nog på att din licens av Windows 10 inte blivit aktiverad...... Har du gjort en ren installation (Clean install) eller uppgraderat till Windows 10 från Windows 7 eller 8.1 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 (edited) Ska du använda den fria uppgraderingen till windows 10 så måste du alltså göra en uppgradering av en aktiverad Windows 7/8.1 en gång först för att din datorhårdvara ska godkännas för Windows 10, därefter kan/bör du göra en "clean install". Det går alltså inte att göra en "clean install" av Windows 10 direkt. Allt detta kan du läsa om i den utmärkta tråden http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-%C3%B6vriga-fr%C3%A5gor/ Edited September 26, 2015 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 (edited) Om det är aktiverings problem: Har du varit aktiverad tidigare??Kontrollera under inställningar, uppdatering och säkerhet, aktivering om du är aktiverad just nu.Om du har varit aktiverad tidigare men inte nu, så kan du testa med att ange nyckel igen.Antingen via inställningar eller via kontrollpanelen, system.Windows 10 pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66TWindows 10 home: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7 eller TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99 (Jag har sett fler personer där aktiveringen har slutat fungera och där man får skriva in nyckeln igen för att kunna bli aktiverad.) http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/activation-errors-windows-10 Edited September 28, 2015 by LGJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shysstkille Posted October 8, 2015 Author Share Posted October 8, 2015 Om det är aktiverings problem: Har du varit aktiverad tidigare?? Kontrollera under inställningar, uppdatering och säkerhet, aktivering om du är aktiverad just nu. Om du har varit aktiverad tidigare men inte nu, så kan du testa med att ange nyckel igen. Antingen via inställningar eller via kontrollpanelen, system. Windows 10 pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T Windows 10 home: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7 eller TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99 (Jag har sett fler personer där aktiveringen har slutat fungera och där man får skriva in nyckeln igen för att kunna bli aktiverad.) http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/activation-errors-windows-10 Hej,jo ja gska ha varit aktiverad tidigare (tror jag),den har i alla fall uppdaterats då,idag fick jag ett meddelande då jag startade maskinen att min version inte gäller längre,hur går jag till väga nu då?,jag uppgraderade inte utan jag installerade provversion av 10:an direkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Nu vet jag, efter konversation med TS, att det är en Insider Preview han haft installerad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts