Gå till innehåll

får meddelandet att versionen av windows 10 slutar fungerar snart


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Idag när jag startade datorn  (har inte varit i gång på ett tag) så får jag ett felmeddelande om att min version av windows 10 snart slutar att fungera, jag försöker att uppdatera med windows update men det funkar inte, den står bara och "tuggar"!

Beror nog på att din licens av Windows 10 inte blivit aktiverad......

Har du gjort en ren installation (Clean install) eller uppgraderat till Windows 10 från Windows 7 eller 8.1 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du använda den fria uppgraderingen till windows 10 så måste du alltså göra en uppgradering av en aktiverad Windows 7/8.1 en gång först för att din datorhårdvara ska godkännas för Windows 10, därefter kan/bör du göra en "clean install". Det går alltså inte att göra en "clean install" av Windows 10 direkt. 

 

Allt detta kan du läsa om i den utmärkta tråden http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-%C3%B6vriga-fr%C3%A5gor/

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är aktiverings problem:

 

Har du varit aktiverad tidigare??

Kontrollera under inställningar, uppdatering och säkerhet, aktivering om du är aktiverad just nu.


Om du har varit aktiverad tidigare men inte nu, så kan du testa med att ange nyckel igen.
Antingen via inställningar eller via kontrollpanelen, system.


Windows 10 pro:               VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Windows 10 home:           YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7    eller    TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99

 

 

 

(Jag har sett fler personer där aktiveringen har slutat fungera och där man får skriva in nyckeln igen för att kunna bli aktiverad.)

 

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/activation-errors-windows-10

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om det är aktiverings problem:

 

Har du varit aktiverad tidigare??

Kontrollera under inställningar, uppdatering och säkerhet, aktivering om du är aktiverad just nu.

Om du har varit aktiverad tidigare men inte nu, så kan du testa med att ange nyckel igen.

Antingen via inställningar eller via kontrollpanelen, system.

Windows 10 pro:               VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Windows 10 home:           YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7    eller    TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99

 

 

 

(Jag har sett fler personer där aktiveringen har slutat fungera och där man får skriva in nyckeln igen för att kunna bli aktiverad.)

 

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/activation-errors-windows-10

 

Hej,jo ja gska ha varit aktiverad tidigare (tror jag),den har i alla fall uppdaterats då,idag fick jag ett meddelande då jag startade maskinen att min version inte gäller längre,hur går jag till väga nu då?,jag uppgraderade inte utan jag installerade provversion av 10:an direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...