Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

BertL

Skrivare och scanner fungerar ej efter ruppdatering

Recommended Posts

Efter uppdatering från Windows 7 till Windows 10 har skrivare och scanner slutat fungera. Scannern känner datorn helt enkelt inte av. När det gäller datorn går det att välja den skrivare jag har installerad och angiven som standardskrivare (HP LJ 2035). Den står också som klar. Det går också att "göra" utskriften i programmet, det är bara det att det händer inget i skrivaren. Konstigt nog finns det inte heller några väntande dokument om jag öppnar skrivaren i datorn. Har aldrig sett den typen av fel förut. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ungefär samma problem med en Officejet 8600 PRO AIO. Har kontaktat HP som säger att dom håller på att ta
fram drivers för äldre modeller till W10 men att nya modeller prioriteras. Skriva ut går med USB-anslutning. Trådlös installation funkar inte.

Skannern hittar inte heller datorn men det går att skanna till ett USB-minne som sätts direkt i skrivaren.

Lite primitivt men det är väl bara att vänta tills HP behagar fixa nya drivers.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ungefär samma problem med en Officejet 8600 PRO AIO. Har kontaktat HP som säger att dom håller på att ta

fram drivers för äldre modeller till W10 men att nya modeller prioriteras. Skriva ut går med USB-anslutning. Trådlös installation funkar inte.

Skannern hittar inte heller datorn men det går att skanna till ett USB-minne som sätts direkt i skrivaren.

Lite primitivt men det är väl bara att vänta tills HP behagar fixa nya drivers.

Har själv en Officejet 6700 PRO AIO och hade samma problem med trådlös installation MEN det är bara att via skrivarens meny (tittruta på skrivaren) leta fram vilken IP-adress den har mot det trådlösa nätverket och sedan göra en manuell setup mot nätverket. Gjort på 15 sekunder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter uppdatering från Windows 7 till Windows 10 har skrivare och scanner slutat fungera. Scannern känner datorn helt enkelt inte av. När det gäller datorn går det att välja den skrivare jag har installerad och angiven som standardskrivare (HP LJ 2035). Den står också som klar. Det går också att "göra" utskriften i programmet, det är bara det att det händer inget i skrivaren. Konstigt nog finns det inte heller några väntande dokument om jag öppnar skrivaren i datorn. Har aldrig sett den typen av fel förut. 

Har du provat att da bort skrivaren i Windows, ta ur usb-sladden och stoppa in den igen?

Samma procedur med scannern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset, fungerade på skrivaren, men inte på skannern (som egentligen är en multimaskin; skrivare, fax, skanner). Har förstås laddat ner Windows 10 drivrutiner från tillverkarna. Går dock inte att installera drivrutinen på skannern. 

Hittade problem

MF4320-4350 har ingen drivrutin
Ingen drivrutin har installerats för MF4320-4350.
Inte åtgärdat
Använd lösning för problem med drivrutin
Slutfört
Installera en drivrutin för den här enheten
Slutfört
Problem med PnP-enheter
Det finns problem med vissa PnP-enheter. Ytterligare steg vidtas i Windows för att felsöka dessa enheter.
Identifierat
Problem med skrivaren
Det kan förekomma problem med Canon MF4320-4350 (FAX). Ytterligare åtgärder vidtas för felsökning.
Identifierat

Felet kvarstår förstås i sammanfattningen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ladda ner via Store och installera appen HP All-In-One Printer Remote och appen HP Scan and Capture.

Via den första appen kan du ladda ner och installera en mycket bra programvara från HP som verkligen installerar allt för AIO skrivarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Liknande innehåll

• Av .RIHTT
      Jag har länge funderat på hur att effektivisera verksamheten, och sökt efter en ganska specifik egenskap.
      Ett program eller verktyg som man kan  använda för att digitalisera dokument relativt enkelt och överskådligt.
      Jag föreställer mig att man då optiskt läser av pappershandlingar i dessa moment:

1-scanna in dokument  
      2- identifiera läsbar text så det blir sökbara handlingar, ex manualer.
      3- sortera dem i förvalda hierarkier ,dvs målmapp gärna förvalda alternativ.

Döm av min förvåning när jag slentrianmässigt kollar igenom en äldre XP Dator som finns på Firman.
      Den har Officepaketet  Pro  2007   med bland annat 
      "Microsoft Office Document imaging"
      "Microsoft Office Document scanning"

Detta är alltså någon form av  modul-program som skulle kunna vara exakt det jag söker, Försvann i 2010 års utgåvan men allting blir ju till det sämre  så det är ju inget ovanligt.    Verktyget  det gör TIFF, MDI bildmaterial av de scannade filerna och kör sedan OCR process på det som kan utläsa skrift på den. Möjlighet lägga till metadata osv i efterhand mfl.

Lysande!
      !!!!?

...Nae, för programmet känner inte av den anslutna Brother skrivaren (multifunktion) trots att den har hela programkitet installerat lokalt.
      Man kan inte  söka efter den.  Installera då? Nix
      Man kan inte heller välja   Scanner och Fax  - lägg till ny  (får då bara upp kameror samt Xerox alternativ ) dvs bildenheter enligt kontrollpanelen 

Hur fasen ska man göra? 
      Alltså att scanna dokument går utmärkt via Brothers  sk  Control center  likväl som att initiera det fysiskt från skrivaren med en knapp.
      Det hamnar då filer  i   mina bilder/controlcenter/scan

Men kopplingen till Microsoft Office verkar o m ö j l i g t  !?

Antingen får man väl dedikera en 100 % scanner till detta, eller fråga Brothers support? Om inte det finns någon it-ansvarig här som har goda minnen från xp 

• Av EnRIz
      Hej alla glada!

Mormor har fått tag i en Scanner(SHARP AL-1555) som är ansluten via USB(finns ingen nätverksport på) och jag skulle vilja installera mjukvara som Skannar in vad som finns på flatbädden(mataren verkar trasig), och mailar resultatet som PDF/JPEG till hennes epost. 

Jag har googlat, kollat på SHARPs egen mjukvara men jag kan inte få de knappar och inställningar som följer med scannern att funka. Jag kan skanna via olika mjukvaror, men jag vill göra det enkelt för mormor och slippa lära henne krångliga procedurer i nya program.

Finns det någon mjukvara som kan göra det jag vill? Det får gärna vara krångligt att konfigurera, kräva batchskript och externa servrar, bara användningen är smidig och enkel(Gärna något som kan dubbelklickas på och bara funkar). Burken kör Vista.