Gå till innehåll

[LÖST] Problem ang standardwebbläsare?!


Malou
Gå till lösning Löst av Malou,

Recommended Posts

Hej!

 

Är lite osäker på om detta delikata problem skall postas här i FF-Kategorin eller i Windows 10-Kategorin eftersom detta fenomen uppstod i samband med Windows 10.

 

Har sedan en tid tillbaka installerat Windows 10 så långt är allt bra. Det som är mycket irriterande är att då jag varje gång startar upp FF så kommer nedanstående meddelande upp.

 

Meddelande 1:

Här spelar det ingen roll om kryssrutan är ibockad eller inte och jag trycker på Använd FireFox som min standardwebbläsare

 

post-11842-0-47606100-1443779939.png

 

Meddelande 2:

Då jag tryckt på knappen i ovanstående meddelande så dyker detta meddelande upp

post-11842-0-31697300-1443779963_thumb.p

 

Hur går jag tillväga för att få bukt med dessa meddelande som ständigt poppar upp då jag startar FF.

Vill enbart använda FF som standardwebbläsare.

 

Tack på förhand

Malou

Redigerad av Malou
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
Postad (redigerade)

Hittade lösningen på det delikata problemet :D:ph34r:

 

Man går in i Inställningar -> system -> scrollar ner till standardappar

Till höger så klickar man på webbläsare och väljer den man vill ha som standard :)

 

post-11842-0-61550200-1443785990_thumb.p

 

Malou

Redigerad av Malou
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite osäker på om detta delikata problem skall postas här i FF-Kategorin eller i Windows 10-Kategorin eftersom detta fenomen uppstod i samband med Windows 10.

Snarast i Windows 10, som både är problemet och tillhandahåller lösningen, som inte bara gäller Firefox. (Kanske en klistrad tråd i W10-avdelningen, Mange?)

 

Hittade lösningen på det delikata problemet :D:ph34r:

Mozilla skrev om det då W10 lanserades: Firefox for Windows 10: How to Restore or Choose Firefox as Your Default Browser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarast i Windows 10, som både är problemet och tillhandahåller lösningen, som inte bara gäller Firefox. (Kanske en klistrad tråd i W10-avdelningen, Mange?)

 

Mozilla skrev om det då W10 lanserades: Firefox for Windows 10: How to Restore or Choose Firefox as Your Default Browser

 

Hej JoWa!

 

Den sidan missade jag totalt i mitt sökande efter en lösning.

 

Malou

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...