Gå till innehåll

Mapp överföring


hiller

Recommended Posts

Jag har bytt dator , vill övföra Mina Dokument till usb-disk och vidare tll nya datorn   - (gamla Vista 64-bit nya Win7 64-bit)

Har"Win filöverföringsprogram,måste jag använda "easy transfer kabel" ei duger vanlig usbkabel.               Kan tänka mig att det har med mapp/filstrukturen och göra. De övförda mapp/filerna hamnar alfabetisk ordning .Men står inte pgr-varan för strukturen av övföringen.

 

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?????????????

Vadå omkastade? Du väljer ju själv vilken sorteringsordning mappar och filer ska visas i med att klicka "Namn" i fönstret som visar filerna/mapparna via Utforskaren.

Redigerad av janhol
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En återföring gjord för 5- 10 år sedan gav ett dylikt resultat.

 

Backup jobbet på gamla datorn med  "GK backup" till usb-hdisk. Men GK backup i Nya datorn visste inte om den backupen. Därför fungerade inte återföringen från usb-disk till nya datorn.

 

Förhoppningsvis fugerar utforskar-övföringen till nya datorn, men jag kan inte styra sökvägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krångla inte till det! Du behöver inga speciella program

Gör som Cecilia skriver, kopiera filerna till USB och sen till nya datorn

 

In i Utforskaren, Mina Dokument. Markera allt (Ctrl+A), Kopiera (Ctrl+C), gå tillUSB. Klistra in (CTRL+V).

Flytta USB till nya datorn, gör samma fast omvänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå styra sökvägen?

 

Det är ju bara att öppna 2 "rutor" (den ena med mapparna i usb-dísken och den andra med root till vad du vill ha mapparna) och sedan markera en mapp eller fler och dra dom till den andra rutan och släppa dom där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???????

Varför ska du kopiera filer från programmapparna ??? Alla dina program måste du ju ta fram dina installationsmedia eller liknande och installera om från början på den nya datorn. Detta pga att de flesta program registrerar sig med en massa nycklar i operativsystemets registerfiler. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska anlita en firma som kan hjälpa dig med detta

Finns firmor som tar lite betalt

 

Jag kan inte skruva i Bilar och anlitar verkstad

Du verkar inte kunna så mycket om datorer därför anser jag att du anlitar en firma

 

Man kan inte kunna allt

 

 

MVH

 

 

Beldia

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...