Gå till innehåll

Kopiera E-post adresser från Windows Live Mail


Space

Recommended Posts

Jag hittade detta.. om det hjälper dig vet jag inte men ändå..

Så, om jag förstår detta rätt måste du installera WLM på din Windows 10 för att få ett fungerande system..

 

 
 
quote_icon.png Originally Posted by adamsr2 viewpost-right.png
I just installed Windows 10. I'd like to import the messages, and contacts, in Windows Live Mail 2012 into the Mail program in Windows 10. This includes my local imported folders and emails. Can I do this? How?
By being patient! As numerous threads have stated, W10 Mail currently has NO local capabilities, so you'll need to install or retain your WLM 2012 to access your local stuff.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan möjlighet skulle kunna vara den här: Öppna din mailbox i W10 och klicka på konton i vänsterspalten. Då dyker det upp en spalt till höger där du ser dina (ditt) mailkonto, klicka på mailkontot, då får du fram några inställningar. Klicka på rubriken "Ändra synkroniseringsinställningar för postlåda". Scrolla ner till knappen för synka kontakter och se att den är on. Funkade för mig, hoppas det går bra för dig också.

 

Redigerad av kontakten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade ditt förslag. Men knappen för synkade kontakter var redan på under "Ändra synkroniseringsinställningar för postlåda".

Windows Live Mail var mycket bättre än det E-postprogram som medföljer Windows 10. Finns överhuvud taget ingen ruta "kontakter" som i WLM.

Redigerad av Space
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju bra att fortsätta använda Windows Live Mail i Windows 10 om man vill.

 

De kontakter man använder i e-postappen hanterar man i appen Kontakter.

 

För att det ska gå att hämta kontakterna via synk så måste kontakterna finnas på den server man synkar ifrån, dvs webbmejlen. Finns kontakterna om du loggar in på webbmejlen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Återkommer med mitt E-Post problem. Kanske finns det någon med nya kunskaper varför inte Windows Essential fungerar i mitt Windows 10.

 

Har tidigare använt Windows Live mail 2012 i Windows 7. Har laddat ned Windows Essential 2012 i Windows 10 och efter nedladdning får jag information om att det är klart. Under c:\program finns Windows Live och Windows Mail. Men inte Windows Essential 2012. Ingenting händer efter nedladdning. Vi något tillfälle efter en ny nedladdning kunde jag välja email under Windows Essential, men ingenting hände då heller. Var någonstans på datorn ligger Windows Essential kan man fråga sig? Många har sagt att de inte har några problem med Windows Live Mail 2012 i Windows 10.

Har någon en lösning i mitt fall? Det medföljande E-Postprogrammet i Windows 10 vill jag helst kasta i papperskorgen...!   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fram til nu använt mig utav Windows Live Mail i Windows 10. När jag installerar från Windows Essential 2012 har jag enbart val mailen. Den ligger sedan under alla appar Windows Live Mail. Programmet fungerar helt klanderfritt.

Själv använder jag normalt Classic Shell och där ligger Windows Live där det skal om man sorterar i bokstavsordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkommer med mitt E-Post problem. Kanske finns det någon med nya kunskaper varför inte Windows Essential fungerar i mitt Windows 10.

 

Har tidigare använt Windows Live mail 2012 i Windows 7. Har laddat ned Windows Essential 2012 i Windows 10 och efter nedladdning får jag information om att det är klart. Under c:\program finns Windows Live och Windows Mail. Men inte Windows Essential 2012. Ingenting händer efter nedladdning. Vi något tillfälle efter en ny nedladdning kunde jag välja email under Windows Essential, men ingenting hände då heller. Var någonstans på datorn ligger Windows Essential kan man fråga sig? Många har sagt att de inte har några problem med Windows Live Mail 2012 i Windows 10.

Har någon en lösning i mitt fall? Det medföljande E-Postprogrammet i Windows 10 vill jag helst kasta i papperskorgen...!   

 

Windows Essentials 2012 är ett paket där programmet Windows Live Mail ingår. Den tidigare versionen heter Windows Live Essentials 2011 och det är möjligt att mappnamn fortfarande innehåller ordet "Live".

 

Kan du starta mejlprogrammet från mappen Windows Live eller mappen Windows Mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar jag på mappen Windows Live under c:\program finns där installer och under installer en och sv och därunder

DLL-filer.

Klickar jag på mappen Windows Mail under c:\program finns där DLL-filer och en som heter wab och en som heter wabmig.

Där finns också två mappar, en som heter en-US och en som heter sv-SE. Klickar jag på sv-SE så finns där en DLL-fil plus WinMail.exe. Klickar jag WinMail.exe så kommer det upp en ruta som heter Visa och Spåra nedladdningar. Filen heter här WinMail.exe.mui. Klickar jag på den så händer ingenting.

Ingen av de här mapparnas innehåll går att starta mejlprogrammet, vad jag kan se.

Redigerad av Space
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att avinstallera, starta om datorn och installera på nytt.

Raphael_S beskriver på sidan http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/livemail-email/how-to-uninstall-and-reinstall-windows-live-mail/26d96079-1dd1-413c-beb9-5906b9625f84hur man får bort allt av Windows livve Mail.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du ju installera Revo Uninstaller och där välja Advanced när du avinstallerar Windows Live. Jag har själv använt Revo Uninstaller på detta sätt utan problem även när jag gjort fel och avinstallerat Windows Live. Men det är ju klart en förutsättning är ju att det finns med i listan hos Revo Uninstaller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde Raphael_S beskrivning och tog bort Windows Live, Windows Live Mail. Startade om datorn. Laddade sedan ned

Windows Essential 2012, Valde epost men ingenting hände. Testade även med att ladda ned hela Windows Essential men med

samma resultat.

I Revo Uninstaller fanns inte Windows Live eller Windows Live Mail.

Så det är fortfarande Status quo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är det som är problemet att jag inte vet var Windows Essential 2012 har hamnat. Efter nedladdning

får jag en ruta där jag kan välja antingen att installera hela Windows Essential eller välja en del

av programmet ex. email. Men inget händer när ex. klickar på email som jag har valt.

Ej heller om jag installerar hela programmet.

Här är websidan som jag laddar ned programmet ifrån.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/essentials

Redigerad av Space
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antivirusprogram?

 

Om du inte kommer framåt med att installera Windows Live Mail med hjälp härifrån kan du kolla om Microsoft Community kan hjälpa det. I kategorin (forumet) för Windows Live Mail finns det folk som jobbar för Microsoft och de kan normalt väldigt mycket om Windows Live Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit inne på Microsoft Community och ställt motsvarande fråga.

Det var en person som svarade och han var inte från Microsoft vad jag kan förstå.

Han hade heller ingen lösning på problemet, tyvärr.

Att komma i kontakt med Microsoft förefaller omöjligt.

Så jag har gett upp den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga att antivirusprogrammet är F-Secure.

Som jag nämnde tidigare så var det bara en person som kom med förslag på Microsoft Community och det hjälpte inte.

Har även skickat problemet till Windows Feedback. Men där tar de bara emot frågor och ger inget svar.

Kan liknas med flaskpost...!

Redigerad av Space
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, F-Secure var installerat när jag uppgraderade från Windows 7 till Windows 10. Har Telia Säker Surf där F- Secure ingår.

Förmodligen måste jag då avinstallera Telia Säker Surf. Att bara stänga av virusprogrammet hjälper förmodligen inte? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallerade Telia Säker Surf med F-Secure. Testade sedan att ladda ned Windows Essential och efter nedladdningen kom en ruta upp att det var klart.

Valde email och klickade men inget program startade upp. Samma beteende som tidigare, tyvärr 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få bort allt som har med Windows Live/Essentials att göra:

 

- Kolla så att Windows är uppdaterat
- Avinstallera Windows Essentials
- Gå till C:\Program Files och radera “Windows Live”-mappen
- Gå till C:\Program Files\Common Files och radera “Windows Live”-mappen
- Inaktivera eventuella tredjeparts brandväggar (efter att installationen är slutförd) och tänk på att aktivera Windows-brandväggen för säkerhetens skull.

- Återställ Internet Explorer till standardinställningar
-
Ominstallera Windows Essentials

http://answers.microsoft.com/sv-se/windowslive/forum/livemail-email/windows-live-mail-st%C3%A4ngs-inte-riktigt/5fd4f66d-edcb-40c3-8a8d-5c1c0e8dd67f

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...