Gå till innehåll

Kopiera E-post adresser från Windows Live Mail


Space

Recommended Posts

Har uppdaterat Windows 10.

Avinstallation av Windows Essential på föreslagna web-sidan, fanns inte Windows 10 med.

Under c:\Programfiler finns Windows Live och Windows Mail.

Windows Live är en filmapp på 459kB. Gick att ta bort och skickades till papperskorgen.

Däremot Windows Mail gick bara att ta bort 7 filer av totalt 19. Men borttagningen stannade vid 7 filer

sedan lyckades inte borttagningen mer utan stod där och "snurrade", fick sedan stoppa programmet.

De 7 filerna hamnade aldrig i papperskorgen. Kanske Windows Mail inte behöver tas bort?

Under c:\Program Files\Common Files gick Windows Live att ta bort.

Inaktiverade Telia brandvägg.

Återställt Internet Explorer.

Ominstallerat Windows Essential.

Tyvärr så blev det ingen förändring.

Fortfarande händer inget när jag försöker aktivera email under Windows Essential när jag just

har laddat ned programmet,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är således ett konto som jag som användare inte kommer åt. Avinstallation av Windows Mail är då inte möjligt

i c:\Program. Det förefaller att jag nu kommit till en punkt där jag inte kan installera Windows Live 2012

i min dator med Windows 10.

Som jag nämnt tidigare vill jag inte ha E-post programmet som medföljer Windows 10. Det är torftigt!

Använder nu Windows Live Mail i min laptop som har Windows 8.1. En lösning är ju att återgå till Windows 7

där E-post programmet fungerade utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört Google ända sedan jag började med Internet och det är sedan slutet av 90-talet.

Problemet med sökningarna är att man mer eller mindre drunknar i träffar. Nästa problem är.

Vad är det som är relevant i mitt fall. Att sålla i informationen är svårt och

otroligt tidskrävande.

Redigerad av Space
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan problemet med att starta Windows Live 2012 bero på att det medföljande E-post programmet i Windows 10 hindrar installationen?

I det nedladdade Windows Live 2012 står i rutan att programmet redan är installerat och E-post är grå och inget händer när jag klickar

på E-post.

Hur avinstallerar man i så fall det medföljande E-post programmet i Windows 10? 

Redigerad av Space
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Cecilia!

 

e-postprogrammet från Thunderbird påminner mycket om Windows Live Mail, som du påpekar.

Man känner sig hemmastadd direkt. Nu åker e-postprogrammet i Windows 10 i papperskorgen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...