Gå till innehåll

Kan inte uppdatera virtuell Windows 7 till Windows 10


gusnan

Recommended Posts

Hej!

 

Finns det någon omväg för att uppgradera en virtuell Windows 7 Home Premium (som körs under Virtualbox

5.0.6 r103037 på en linuxmaskin) till Windows 10 - fullt laglig Windows 7, jag får Get Windows 10 fönstret, men där säger den

 

Unfortunately, this PC is unable to run Windows 10.

 

och

 

Compatibility issue: VirtualBox Graphics Adapter

 

så jag antar att faktumet att jag kör det virtuellt under Virtualbox är enda hindret.

 

Tips, idéer, lösningar skulle uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet ovan (Jag gissar att det var för att jag ändrade i Virtualbox så att min Win7-maskin som uppgraderas står som en Windows 10-maskin i Virtualboxen). Men sedan, mer problem:

 

Jag kommer en bit under installationen som har kört på med blå helskärm, men sedan stängs och jag blir presenterad med en dialogruta:

 

"Something happened"

"Windows 10 installation has failed".

 

Sanslöst informativt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

  • Activation error: 0xC19001DF - 0x500012 or “Something happened.  Windows 10 installation has failed.”

    “Something happened” while downloading Windows 10? You may not have enough disk space for updates. We recommend removing files to help free disk space.

Tip - Depending on the device, you may need 10-13 GB of free space to install Windows 10

Windows 10 Install and Upgrade Top Solutions

 

How to: 10 Tips before installing Windows 10

How to: 10 things to do if Windows 10 Setup fails.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tip - Depending on the device, you may need 10-13 GB of free space to install Windows 10

 

Tackar! Dock så har jag redan 17 GB ledigt i den virtuella maskinen. Jag skall gå

igenom länkarna du gav ikväll och försöka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...