Gå till innehåll

Återstarta efter strömsparläge


aeromagnus

Recommended Posts

Kan inte återstarta min HP pavilion I5 processor 8Gb minne Geforxe grafik.

Händer inget när jag trycker på strömknappen. Får hålla inne den tills datorn stängs av.

 

Innan jag installerade win 10 var det inga bekymmer. Rör jag pekplattan inget liv inte musen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte återstarta min HP pavilion I5 processor 8Gb minne Geforxe grafik.

Händer inget när jag trycker på strömknappen. Får hålla inne den tills datorn stängs av.

 

Innan jag installerade win 10 var det inga bekymmer. Rör jag pekplattan inget liv inte musen heller.

 

 

Menar du efter den har gått ner i ströms parläge och du vill väcka den?

 

Eller menar du att Windows inte vill starta?

 

 

//Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte återstarta min HP pavilion I5 processor 8Gb minne Geforxe grafik.

Händer inget när jag trycker på strömknappen. Får hålla inne den tills datorn stängs av.

 

Innan jag installerade win 10 var det inga bekymmer. Rör jag pekplattan inget liv inte musen heller.

 

 

Jag har precis samma problem sedan jag installerade win 10.

 

Min HP går inte heller att stänga av från Start-menyn. Får hålla inne startknappen tills alla datorn slår av.

 

Jag fick rådet här på allt om windows att deaktivera "autostart av program" gjorde det och det fungerade ett tag och sen började problemen igen.

 

Så det löste inte problemet!!

 

Någon annan som har en lösning på denna utmaningen?

 

/elllech//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aeromagnus Menar du att datorn startas inte alls?

dvs det som hände mig tidigare, det är bara svart på rutan och det står System Resuming... och sedan så startas datorn om direkt igen, utan att kunna gå in på Window

 

Nej jag menar att jag bara kan slå av datorn genom att trycka på strömknappen.

 

/ellech//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag det i kontrollpanelen, eller vad ska jag söka på?

 

/ellech//

Allt står ju via den bifogade länken Cecilia skickade i sitt inlägg.

 

Titta på bilden Option 1 och översätt till svenska i ditt huvud......

 

Första valet från Kontrollpanelen är "Energialternativ".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med en HP Pavilion 15 Notebook (15-p103no). Efter lite rotande på HPs supportsida framkom det att mängder av användare hade samma problem. Boven tycks vara Intel Management Engine Interface (MEI), åtminstone i mitt fall. Byt drivrutinen till version 9.5.24.1790 eller någon 9.x. Jag vill minnas att W10 installerar 11.x.

Du hittar din version under Enhetshanteraren->Systemenheter->Intel Management Engine Interface.

Hämta 9.x på Intels hemsida och installera men glöm inte att hindra windows från att uppdatera drivrutinen annars blir det snart likadant igen.

Knepet tycks inte fungera för alla men för mig har det fungerat sedan augusti.

Om du vill läsa mer finns det på HPs supportsida, Forum->Laptop and Notebook.. -> Notebook Operating Sysstems.. -> Sleep shutdown and hibernation issues (många inlägg men ändå bara en bråkdel av alla i ämnet).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med en HP Pavilion 15 Notebook (15-p103no). Efter lite rotande på HPs supportsida framkom det att mängder av användare hade samma problem. Boven tycks vara Intel Management Engine Interface (MEI), åtminstone i mitt fall. Byt drivrutinen till version 9.5.24.1790 eller någon 9.x. Jag vill minnas att W10 installerar 11.x.

Du hittar din version under Enhetshanteraren->Systemenheter->Intel Management Engine Interface.

Hämta 9.x på Intels hemsida och installera men glöm inte att hindra windows från att uppdatera drivrutinen annars blir det snart likadant igen.

Knepet tycks inte fungera för alla men för mig har det fungerat sedan augusti.

Om du vill läsa mer finns det på HPs supportsida, Forum->Laptop and Notebook.. -> Notebook Operating Sysstems.. -> Sleep shutdown and hibernation issues (många inlägg men ändå bara en bråkdel av alla i ämnet).

Försökte göra detta men hittade inte uppställningen över drivers på Intels hemsida.

 

Hur hittar jag dem? vad ska jag söka efter, MEI? eller något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två versioner av drivrutinen beroende på vilken NUC Board/Kit du har. Om inte den ena fungerar så försök med den andra.

Jag använde "wushowhide.diagcab" som jag hämtade från Microsoft för att avaktivera uppdateringen.

Redigerad av CA-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det inte att fungera att byta drivrutinen till intel management engine interface till 9.xx

Jag har gjort såhär

1. inaktiverat enheten som ligger på datorn

2. försökt uppdatera drivrutinen med den gamla som jag hämtat från Intels hemsida.

3. Datorn svarar att den enbart ersätter med senaste drivrutinerna?

Vad är det jag gör för fel?

Tacksam för hjälp med detta. Det är första gången jag försöker uppdatera en drivrutin, är därför lite orolig att jag ska göra något så att inte datorn fungerar längre!

Tacksam för hjälp!

/ellech//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...