anml Postad Oktober 19, 2015 Dela Postad Oktober 19, 2015 Har gjort en ren installation av W10 och idag tänkte jag installera (giltig) Office 2007 eftersom jag behöver excel. Installationen gick bra men när jag vill öppna någon fil kommer meddelandet: Det går inte att köra appen på den här datorn, se om du kan hitta en version för den här datorn hos programvaruutgivaren. Har någon vänlig själ en aning om vad jag har gjort fel?? Mvh Anders Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Manneman Postad Oktober 20, 2015 Dela Postad Oktober 20, 2015 Det ska fungera utmärkt att köra Office 2007 på Windows 10. Har du uppdaterat Office innan du startade det? Funkar bra att göra det via Windows Update. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
janhol Postad Oktober 20, 2015 Dela Postad Oktober 20, 2015 Ok du kan inte öppna t.ex. en Excel fil om du klickar på den... kan du starta Excel programmet och sedan öppna filen innifrån programmet ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
anml Postad Oktober 20, 2015 Författare Dela Postad Oktober 20, 2015 Det ska fungera utmärkt att köra Office 2007 på Windows 10. Har du uppdaterat Office innan du startade det? Funkar bra att göra det via Windows Update. Hmm, kommer inte riktigt ihåg men troligtvis uppdaterade jag efter jag hade öppnat det. Kanske ska jag avinstallera och göra om det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
anml Postad Oktober 20, 2015 Författare Dela Postad Oktober 20, 2015 Ok du kan inte öppna t.ex. en Excel fil om du klickar på den... kan du starta Excel programmet och sedan öppna filen innifrån programmet ?? Nej då kommer meddelandet men det funkar om jag öppnar en fil inifrån excel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
janhol Postad Oktober 20, 2015 Dela Postad Oktober 20, 2015 Nej då kommer meddelandet men det funkar om jag öppnar en fil inifrån excel. Ok tror helt enkelt du måste "koppla ihop" filtyperna med programmen för hand så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Beldia Postad Oktober 20, 2015 Dela Postad Oktober 20, 2015 Gå till kontroll panelen Klicka på standard program Klicka på ange dina standardprogram Markera excel Klicka på Ange det här programmet som standardprogram Har testat alla Office från 2003 till 2016 och samtliga Office fungerade som dom skulle //Beldia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
anml Postad Oktober 22, 2015 Författare Dela Postad Oktober 22, 2015 Gå till kontroll panelen Klicka på standard program Klicka på ange dina standardprogram Markera excel Klicka på Ange det här programmet som standardprogram Har testat alla Office från 2003 till 2016 och samtliga Office fungerade som dom skulle //Beldia Tack för tipset :-) jag har kollat och inga av Office programmen finns där (?) men i "Alla appar" hittade jag hela rasket. Klickar jag på den första kommer ett fönster med en uppmaning att skapa ett digitalt certifikat. Länken som finns i fönstret: https://msdn.microsoft.com/sv-SE/library/ms995347.aspx och där visas något om tillförlitliga rot cert utfärdare men av detta fattar jag inte mycket. Förstår du detta? Kanske är det bästa att installera om Office igen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.