perk Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Någon som kan tipsa mig om hur jag ska göra? Jag får inte ”komplettera automatiskt” att fungera i Internet Explorer 11. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Inställningar, Avancerat, "Använd funktionen komplettera automatiskt i adressfältet" samt "använd funktionen komplettera automatiskt i utforskaren". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Tackar för tipset, men det hjälper inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Gäller det komplettera i adressfältet, i formulär eller vad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Någon som kan tipsa mig om hur jag ska göra? Jag får inte ”komplettera automatiskt” att fungera i Internet Explorer 11. Internetalternativ -> Innehåll -> Inställningar under Komplettera automatiskt. Är det ibockat där det du vill automatiskt ska kompletteras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted October 23, 2015 Author Share Posted October 23, 2015 Det är väl mest vid användarnamn jag saknar det, då det fungerat tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Det gäller ju också att du inte har något som städar bort lagrad information, vare sig "ta bort webbhistorik" på Allmänt-fliken eller låter CCleaner eller liknande göra det. Men annars så är det som Japanmannen skrev och bocka för formulär, användarnamn för formulär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted October 23, 2015 Author Share Posted October 23, 2015 Tar inte bort någon webbhistorik och Japanmannens tips, har jag testat massor med gånger utan resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 Gäller det alla webbsidor/formulär eller är det bara vissa webbsidor? För det går väl att skriva sidor så att komplettera automatiskt inte fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted October 26, 2015 Author Share Posted October 26, 2015 Vad menar du Cecilia, med att det går väl att skriva sidor så att komplettera automatiskt inte fungerar? Det gäller nog de flesta de flesta webbsidor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Jag har ju bara märkt att komplettera automatiskt ofta fungerar för mig men inte på alla sidor, och då drar jag slutsatsen att det inte beror på min webbläsare utan på webbsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted October 26, 2015 Author Share Posted October 26, 2015 Ok då förstår jag, men det är ju sidor det fungerat tidigare på och sedan inte gör det längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Har du några exempel på sidor där det inte fungerar? Några där det fungerar? Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och liknande? Innehåller de något särskilt webbskydd, identitetsskydd eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Jag har F-Secure från/via Telia. Den sida jag irriterar mig mest på, att det inte fungerar är Facebook. Har en annan dator (bärbar) med samma antivirus, och kan inte hitta att jag har andra inställningar i den. Och där fungerar det som jag vill och som det alltid har gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Har du kollat om det blir någon skillnad om F-secure är avstängd? Finns ytterligare förslag på sidorna: http://www.sevenforums.com/browsers-mail/302950-ie10-autocomplete-not-working-tried-everything.html http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie11-windows_7/autocomplete-not-working-on-internet-explorer-11/4a2f97fd-236c-4256-a0bc-d9bf3103db49 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 Får tacka för tipsen, men jag får nog ge upp jag hittar inget som fixar problemet. Och det blir ingen skillnad om jag har F-Secure avstängd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts