.RIHTT Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 (edited) *Jäkla windowsAv någon anledning på denna dator så finns det 1013 dokument i kön, enligt status på skrivaren.Det är 3st Brother skrivare och den som är standard har detta när man markerar den.mendet är inte katastrof, för alla är flaggade som "utskrivna" Jag har alltså inget scenario där skrivaren spottar ut papper (som man då asap måste döda med stop print spooler...)Allting lugnt... däremot om man öppnar rutan för detta, så kan man ju råka göra fel saker...Ex "starta om utskriftsjobb" då skulle man ju få ut samtliga 1013 dokument igen.Så kul ska vi inte haDäremot gjorde jag en tabbe, jag högerklickade och tog egenskaper!?Vilket gjorde att ett nytt fönster för varje dokument popade upp, och dessutom med delay..10st i stöten sedan efter någon minut 10 till somgivetvis placerar sig on top över andra aktiva fönster. Vad är det för process konkret och hur stoppar man den? Jag växlade i panik över till administratörkontot, stoppade tjänsten printer spoolersamt rensade allt innehåll i mappen %systemroot%\System32\Spool\PrintersDet hjälpte ju inte så mycket, för alla 1013 fönster jag hade kallat på (egenskaper för dokumentX...1,2,3 etc )denna process fortsatte och för varje dokument som nu var borttaget blev det bara ett felmeddelande. Jag hittade ingen uppenbar aktivitet i CTRL ALT DEL som hade med detta att göra utan fick logga ut och stänga av datorn istället. Nu är kön rensad såklart.Men jag hade gärna varit nyfiken på hur man stoppar "egenskaper för..." loopen Edited October 21, 2015 by .RIHTT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts