Hampus Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Hej! Mystik i Excel 2010 I exemplet som jag bifogar så framgår det att när antalet siffror överstiger 15 st, så sker en automatisk ändring till siffran 0. Antal siffror 16 st och över så blir det enbart nollor , i bilagan så har jag valt cellformat TEXT för att visa vilket tal jag skrivit i vänstra cellen, men där 6:an ersatts av 0. Vet inte om jag lyckats röra till det själv via någon inställning, men vet isåfall inte vart. Det enda som skett med min dator är att jag nyligen uppgraderat till Windows 10. Hampus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt T Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Du kan tyvärr ha max 15 siffror i en cell. Det beskrivs i den här artikeln https://support.microsoft.com/sv-se/kb/269370 /Britt T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampus Posted October 25, 2015 Author Share Posted October 25, 2015 1000-tack Så här stora tal har jag aldrig varit i närheten av tidigare, det gällde en ICC-kod för SIM-kort. Mvh Hampus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts