haki08 Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 (edited) Hur gör jag för att testa HDMI uttaget i men Bärbara dator? Edited January 5, 2016 by haki08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 T.ex koppla din dator till en TV med HDMI utgång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 26, 2015 Author Share Posted October 26, 2015 Jag har gjort det men det funkar inte. Jag vet inte om det beror på pc:n eller tv:n. Hur kollar jag det? Jag har kollat med annan kabel och det är samma fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essin Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Ställer Du in TV:n för HDMI-ingång ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Ställer Du in TV:n för HDMI-ingång ? På datorn så ska du hitta 2 bildskärmar Den ena Dator och den andra TV sen kan du välja om du vill ha utvidgad eller välj vilken som du vill ha som standard Så är det i alla fall i Windows 8.1 eller Windows 10 Sen på TV:n så måste du välja rätt HDMI ingång om du har flera Du bör även ha en bättre HDMI kabel //Beldia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 26, 2015 Author Share Posted October 26, 2015 Det har tidigare fungerat när jag hade W7. När jag anslöt HDMI kabeln mellan Tv:n och PC:n fungerade allt direkt. Nu har jag samma pc, tv, kabel.och samma ingång som förut. Varken ljud eller bild funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Börja med att kolla enhetshanteraren. Finns där några gula utropstecken? Det kan vara så att det är strul med en drivrutin under Windows 10. Kontrollera också tillverkarens hemsida efter nya drivrutiner ämnade för Windows 10 till datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 (edited) Det finns inga gula utropstecken. HDMI uttaget skall man se det i enhetshanteraren som man ser USB portar om du förstår vad jag menar? Edited October 28, 2015 by haki08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Man ser grafikkortet i Enhetshanterare men inte dess utgångar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Hur kollar jag att de utgångarna fungerar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Man ansluter en fungerande skärm till dem. Men därmed inte sagt att det måste vara ett fysiskt problem med själva utgången bara för att det inte fungerar, lika lite som när man ansluter en extern hårddisk till en USB-utgång och det inte fungerar. Hittar Windows teven i Bildskärmsanpassningarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 29, 2015 Author Share Posted October 29, 2015 Enligt HP finns det ingen Win 10 drivrutin som passar denna pc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Du kan prova en nyare drivrutin till ditt grafikkort. Kolla här: http://support.amd.com/en-us/download Du har fler alternativ att söka rätt för just din dator. Är du osäker så kör AutoDetect... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 29, 2015 Author Share Posted October 29, 2015 Jag har kört autodetect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Men har du provat något av Cecislias förslag? Man ansluter en fungerande skärm till dem. Men därmed inte sagt att det måste vara ett fysiskt problem med själva utgången bara för att det inte fungerar, lika lite som när man ansluter en extern hårddisk till en USB-utgång och det inte fungerar. Hittar Windows teven i Bildskärmsanpassningarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 (edited) Jag har kollat bildskärmsanpassningarna och även se bifogad bild. Jag ser Tv:n men får inte någon bild. Har testat alla tre ingångarna i tv:n. Edited October 30, 2015 by haki08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Fast den bilden visar ju bara att du har en tv ansluten (alltså fungerar uttaget). Vill du "flytta" eller "klona" bilden" dit måste du välja att göra det, inget som sker automatiskt. Håll ned Windows-knappen och tryck på P så får du alternativ för detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McFreedy Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 Du sätterr i hdmi i grafikortet sen i hdmi 1 i tv:s uttag dvs hdmi 1 sen ställer du in inställnigar dvs tv:ns på hdmi 1 klar ! mer behövs det inte man behöver inte krångla till det dvs gå in i grafik inställningar det sker automatiskt dvs den känner av tv:n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted November 6, 2015 Author Share Posted November 6, 2015 Tack alla för era förslag. Jag har gjort allt enligt förslagen. Några drivrutiner passande min Bärbar HP finns inte enligt HP support. Det blir nog att köpa nytt framöver.// Hasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts