Gå till innehåll

Problem med Appleprogram


BertL

Recommended Posts

Har problem med iTunes och iCloud. Använder iTunes för musik till min iPod. iCloud används för uppdateringar över Internet mellan kalenderprogrammet Outlook i datorn och min iPhone. Problemen började för några veckor sedan, antagligen i samband med någon uppdatering (såväl Windows som iTunes och kanske också iCloud uppdaterar relativt ofta). iTunes kände inte längre av iPoden när jag kopplade den till datorn med sladd. ICloud uppdaterade inte mellan datorn och telefonen (kaos).

 

Jag avinstallerade iTunes och iCloud och tog särskilt bort programmet för kommunikation med "mobile device". Sedan försökte jag ominstallera. Det gick att installera det ena programmet, men inte det andra. Installerade jag iTunes först gick det sedan inte att installera iClouds och tvärtom. Jag antog att problemet berodde på att Windows slutat underhålla Windows 7 och hoppades att det skulle gå äver när uppdateringen till Windows 10, som jag väntade på, kom. I avvaktan på det installerade jag gamla versioner av iCloud (som jag fick att fungera delvis; kalendern uppdateras men inte anteckningar eller kontakter) och iTunes (som fungerar frånsett att det inte går att ansluta iPoden). Det gick att installerade båda, men det fungerade alltså inte så bra. Inte heller fungerade det att uppdatera programmen till de aktuella.

 

Uppdateringen till Windows 10 gjorde nog ingen skillnad när den kom. Går i vart fall inte att uppdatera iTunes eller iCloud. Vill gärna få ordning på detta så att jag kan ladda in ny musik i iTunes och föra över till iPoden samt få fullständiga uppdateringar i iClouds, men har fått slut på idéer. Någon som har något uppslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...