Mattias Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Hellå där alla. Nu blommar asfalten så att säga Jag bootar med Win XP cdn, "kontrollerar maskinvarukonfiguration" denna text försvinner sedan händer inget mer. Någon som har en aning om vad som är fel? Skivan har fungerat perfekt innan och detta är dessutom en säkerhetskopia på den. Med vänliga hälsningar Mattias Hult Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted May 7, 2006 Author Share Posted May 7, 2006 (Jag vill alltså ominstallera XP:n ) Jag har även satt bios-inställningar som "default", men det ska ju inte ha någon betydelse eftersom cd:n redan har bootat och kommer så lång som till "kontrollerar hårdvarukonfigurationen" Efter denna ska ju installationssidan komma upp, men det är alltså här som det fryser. Helt svart bild. Som Boris sa i Golden Eye, "speak to me!!!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Ta orginalet då. Inte piratkopian. ;D Edit: Testa de här då? http://support.microsoft.com/kb/310994/sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Testa minne och hårdisk med lämpliga program kan va det som spökar. www.memtest.org Program för att testa hårddisken kan du hitta hos tillverkaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted May 10, 2006 Author Share Posted May 10, 2006 Ok, ska prova dessa knep. Återkommer med resultatet. Tack för hjälpen! 8) /Mvh Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Hej Kolla kontakterna (kablarna) till din disk och grafikkort, sata kontakter kan sitta löst. Ibland räcker det inte med en vanlig formatering utan du behöver göra en helt ny partionering av disken för att få en bra installation. Vill du vara verkligen säker på att disken är ok, ladda hem ett diagnostikprogram från din disktillverkare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
extream Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Det är inte så att du har en hempc från typ fujitsu siemens? Det har jag och den är spärrad till home ed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts