Lasse B Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 (edited) Verkar bara vara problem just nu. Tidszonen ändras hela tiden, fastän jag återställer den, har sedan tiden på automatisk, och likaså tidszonen ?? Ändrar sig hela tiden till bla Canadatid ?? Vad f......n skall man göra, vad beror det på. I tidigare 10240 var det problemlöst, men nu är USB minnet borta. Snart åker burken ut genom fönstret. Edited November 15, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Har du inställningarna så här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 15, 2015 Author Share Posted November 15, 2015 (edited) Ja, precis så. Men ändå så hoppar det ur ???? När jag skall ställa in rätt igen, kopplar ur aut tidszon, ställer in rätt, sätter på automatiskt igen, då hoppar den till canada tid ??????? Edited November 15, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 15, 2015 Author Share Posted November 15, 2015 (edited) En sak har jag kommit underfund med nu. Detta fenomen som jag beskrivit uppstår när jag har nätverkskabeln i, när jag tar ur den, då funkar det ??? Vad kan det vara tro ????? Någon med en förklaring ????? Edited November 15, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Tja, du har ju satt at hämta tidszon automatiskt. Det kan vara någon inställning hos din ISP eller din router som gör att det byts tidzon till Kanada..... Slå av inställningen för att ange tidszon automtiskt så löser du nog alla problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 15, 2015 Author Share Posted November 15, 2015 Vad menar du med slå, vad skall jag slå av, av ?? ISP ??? Tacksam för al hjäp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 15, 2015 Author Share Posted November 15, 2015 (edited) Nu verkar det fungera igen, kanske var något från microsoft ?? Stängde av modemet bla. Man får inte ge upp så lätt, men det känns så ibland. Det finns ju faktiskt värre saker som är alvarligare än datorn. Edited November 15, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Vad menar du med slå, vad skall jag slå av, av ?? ISP ??? Tacksam för al hjäp Titta på bilden i inlägg #2 ovan, slå av "Ange tidszon automatiskt" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 ISP = Internet Service Provider ... alltså din internetleverantör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts