hasse99910 Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 (edited) I morsans dator så har det blivit Nätverk 4 efter uppgraderingar av Windows, och hemma hos mig Nätverk 5.Hemma hos mig så kommer jag ut på nätet, hemma hos morsan är det stopp. Blir nätverk 4 där.Så hur kan man ta bort alla nätverksanslutningar och ha enbart Nätverk 1 kvar ? Hur gör man då?Har försökt att högerklicka på egenskaper för nätverkskortet, men det går inte att ta bort.Är Win 10 Pro i burken.Fungerar med andra datorer hos morsan så uttaget är ok.Tips? Någon...tack Edited November 21, 2015 by hasse99910 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Nätverkets namn har ingen inverkan på dess funktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasse99910 Posted November 22, 2015 Author Share Posted November 22, 2015 Ok, men hos mig heter den Nätverk 5 och hos morsan Nätverk 4. Hos mig funkar det. hos morsan fungerar internet inte alls. Står att det är fel på DNS-servern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 22, 2015 Share Posted November 22, 2015 Vad har du gjort för inställningar eller vad är det för inställningar inställt för IP adress och DNS? är dem enligt operatörens anvisningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasse99910 Posted November 22, 2015 Author Share Posted November 22, 2015 Det blir nytt nätverk vid varje uppdatering av windows. Win 7=Nätverk 1, Win 8=Nätverk 2, Win 8.1=Nätverk 3 och Win 10=Nätverk 4, hemma hos mig Nätverk 5. Har testat de inställningar som lev. gett mig utan framgång. Finns en ip-adress, men det går inte att surfa. Inställningar för ip o DNS står på auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts