Gå till innehåll

Problem med ljudkortsdrivrutiner i senaste windows 10


Jerry Berglund

Recommended Posts

Har inte haft några som helst problem med några drivrutiner tidigare när windows kom, men nu efter den senaste större uppdatering (vad jag förstått till ny windows version) så har mina drivrutiner för ljudkortet börja bråka. Den vill installera mikrofonen 2 gånger. Jag får p g a detta mysko problem med ljudupptagningen från mikrofonen som har väldigt mycket brus.

 

Jag återställde windows 10 för ett tag sedan och precis i starten funkade det perfekt. Men inte nu längre bara några dagar efter. Att fråga Acer om lösningar, gör inget till, det verka som (tyvärr) att Acer inte givit min laptop sin välsingelse för windows 10 (vilket jag i sig tycker är underligt, då den överlag funkar hur bra som helst) så har därför troligen inte fixat drivrutiner specifikt för min dator och windows 10. Men det funkade ju hur bra som heslt tidigare? 

 

Någon som vet vad jag kan göra? Ljudkortet är ett realtek och ett av de vanligaste i bärbara datorer vad jag har märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...