CGD Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Skall det fungera att ta bilder och skriva in anteckningar i Keep i mobilen utan uppkoppling till Internet och sedan kommer den att synka med Keep på datorn när jag kommer hem till mitt hemmanätverk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Ja! Keep är kopplat till Google-kontot och synkar med allt annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted November 28, 2015 Author Share Posted November 28, 2015 Om jag är ute och inte har mobildata påkopplat, så synkas inte det jag skrivit när jag kommer hem till mitt hemmanätverk. Jag hade hoppats på att det skulle ske en synkronisering när telefon väl fick tillgång till Internet, men så sker inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Du får nog synka manuellt när du väl sätter på datorn. Är du osäker på om det fungerar så starta Gmail via webben och kolla där. Finns anteckningen så vet du att det fungerar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Gmail? Keep finner man på https://keep.google.com/ Det avgörande är väl om Keep i telefonen är vaket och inser att det finns ett nätverk att synka via. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Men visst ser man Keeps anteckningar i Gmail? Edit: Den enda appen jag hittar (officiella) som man använder i Windows är ett Chrome-tillägg. Och det borde vara samma som att använda webbsajten (keep.google.com). Jag har inte tagit några bilder och infogat i Keep, men ett par textrader i testsyfte. Mobildata av och sedan Wifi några minuter senare... startar Keep och det funkar utmärkt. Så JoWa har naturligtvis rätt... se till att Keep i mobilen synkar ordentligt. Kolla så det är ibockat under Konton & Synkronisering på ditt Google-konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 2, 2015 Author Share Posted December 2, 2015 Jag hittar inte Keep via Gmail men däremot via Google. Det är ju den fyrkanten bestående av nio punkter som öppnar vägen till flera olika saker. Om man söker Keep så kan man lägga till det här. Men nu vet jag inte vad som hänt för nu fungerar det inte alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts