Gå till innehåll

Mejlsupport för Norton Security


Recommended Posts

Hej,

 

Är det någon här som känner till någon "hemlig" mejladdress man man använda sig av för att kontakta supporten för Norton Security? Jag hittar bara chatt- och telefonsupport numera (åtminstone på den Svenska supporten) och den har jag väldigt dålig erfarenhet av eftersom det bara brukar sluta med att någon supportagent vill ta över datorn och göra en massa inställningar som man inte har någon aning om varför de behövs. Dessutom vägrar de att prata i telefon samtidigt som de fjärrstyr datorn, vilket ytterligare försvårar samarbetet.

 

Jag har nu upptäckt att deras tillägg "Norton Identity Protection" för IE11 orsakar att t.ex. sidorna www.di.se och www.dn.se m.fl. hänger konsekvent. Så snart jag avvaktiverar tillägget fungerar sidorna perfekt. Googlade lite men hittade ingenting om detta problem för IE trots att jag har flera vänner som det inte heller fungerar för och problemet har funnits i flera månader. Av denna anledning vill jag förhöra mig om problemet och se om de har någon lösning eller om man helt enkelt får klara sig utan detta tillägg. Har inte heller fått någon riktigt klarhet över faran med att avaktivera detta tillägg men jag observerar i alla fall att när jag gör det så får jag inte längre några ikoner vid sökresultaten på Google som säger om sidan är säker att besöka eller inte.

 

OBS! Även engelsk support fungerar då jag inte har något emot att skriva på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia! Tänkte kanske testa att ringa deras support igen för att höra om de känner till problemet. Även om IE inte är speciellt omtyckt i många kretsar så gissar jag att det inte är helt ovanligt att använda den webbläsaren tillsammans med Norton Security.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...