Gå till innehåll

Styrkort för gammal Hårddisk?


Venoms

Recommended Posts

Hej

 

Jag undrar om det är någon som har en gammal  1TB som inte används till något men ändå hel.. i styrkortet. Jag behöver ett kort till en sådan för att kunna återskapa data från en sådan hårddisk. Om någon har en.. pm mig om pris..

 

Seagate ST31000520AS rev A 

S/N 9vx0zaxl  möjligtvis.. 9vx0zrxl

p/n 9tn154-513

fw cc38

date code 11117

site code tk

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl tyvärr inte så enkelt som att bara byta ut kortet och köra, en sökning på modell numret på ebay ger en hel massa annonser där man kan få hjälp att få sitt defekta kort klonat till ett nytt.

Verkar som att man måste överföra (fysiskt eller kopiera) "ROM/Adaptive Data Chip".

 


If you are using this for data recovery please be aware that for most hard drives you will need to move the ROM/Adaptive Data Chip to make it work. If you are not sure how to do this - you should seek from a professional data recovery Company.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan köpa ett nytt kort med dessa förutsättningar i Canada men jag behöver ändå byta bios-chip från det gamla till det nya.. problemet är att det kostar ungefär 500 plus frakt hit..vilket jag inte anser det värt.. om datan på hdd är värd så mycket finns det företag på annan ort än huskvarna som kan hämta ut den istället.

Om jag får tag på ett kort här.. kan jag löda om chipet och testa.. hoppet finns ju där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...