inketera Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Då har äntligen en Firefox version kommit i 64-bitar. Den ska ha högre säkerhet och bättre prestanda. Finns att ladda ner på alla språk https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ Nu är frågan om jag måste avinstallera 32-bitars före installeringen av 64-bitars? Eller skrivs filerna över? Vill ju gärna behålla tilläggen (innehåller massor av sparad information) utan ny installation av dessa men det kanske inte funkar. Sedan återstår det att se vilka tillägg som är kompatibla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 I ett annat forum såg jag en likartad fråga och enligt svaret där skulle det gå att ha båda varianterna installerade, men jag har inte prövat. Rekommenderar att du gör en backup av all Firefox-information (inställningar, tillägg mm), t ex med MozBackup, för säkerhets skull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Fast är det egentligen någon nyhet, Mozilla har ju funnits i 64 bitars version länge under andra namn. T.ex WaterFox ( https://www.waterfoxproject.org/ ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Har provat att installera 64bit och det fungerar bra att ha båda, alla bokmärken är kvar i båda versionerna då dom synkas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inketera Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 Har numera samma erfarenhet som IT doktorn. Samtliga tillägg är kompatibla. Alla inställningar finns kvar. Bra så. Kan oxå tala om att 64-bitars är mycket snabbare. Men vad händer om jag vill avinstallera 32-bitars? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution IT doktorn Posted December 18, 2015 Solution Share Posted December 18, 2015 Då har du 64bit kvar som vanligt och du tappar ingenting. Håller med att 64bit versionen är snabbare, främst vid uppstart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inketera Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 Visst blev det bra!! 32-bitars nu avinstallerad och allt fungerar som det ska!! Allt finns kvar. Tack till Cecilia, si3rra och IT doktorn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 25, 2015 Share Posted December 25, 2015 Kan man se vilken Firefox som man har igång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blåbäret Posted December 25, 2015 Share Posted December 25, 2015 Kan man se vilken Firefox som man har igång? Hjälp - Felsökningsinformation. På raden "Användaragent" står det för mig "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:43.0) Gecko/20100101 Firefox/43.0" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 25, 2015 Share Posted December 25, 2015 Kan man se vilken Firefox som man har igång? Eller i Aktivitetshanteraren - Processer, där står det *32 efter processnamnet när det är en 32-bitars process. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts