Gå till innehåll

Uppgradera till Windiws 10 på en OCZ IBIS SSD


goranl

Recommended Posts

Har kört W10 på min surfmaskin sedan i våras och har nu tänkt uppgradera spel och videoburken till W10.

 

Problemet är att W10 känns inte vid Ibis disken, den är en ssd på 240 GB som internt består av 4 ssd raid 0 kopplade som pratar med ett raidkort för att komma förbi SATAs begränsningar.

 

Jag har en separat drivare till kortet men får inte möjlighet att peka ut denna drivare vid uppgraderingen utan den konstaterar bara att den inte hittar någon disk och sedan avbryter, trodde att W10 skulle ta med sig den befintliga drivare från W7 installationen.

 

Någon som har en idé på hur jag skall få in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hur fungerar du om du via "media Creation tool" hämtar ner och skapar ett USB-minne eller DVD skiva att uppgradera ifrån?

 

Testade att göra så men det gjorde ingen skillnad, det enda som händer är att den går in i ett felsökningsläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du stoppat in ett USB-minne med drivrutinen?

 

NOTE: If your hard drive is not displayed and it's either a SATA drive or in a RAID setup, then you need to connect a USB key or DVD disc with the RAID or SATA drivers on it, click on Load Driver, select the folder on the USB key or DVD that contains the RAID or SATA drivers to install them. Afterwards, your RAID drives will be available to select from to install Windows on.

 

Men det rapporteras rätt ofta om problem med RAID i samband med installationer/uppgraderingar till Windows 10.

 

Tillägg: Citatet är från sidan http://www.tenforums.com/tutorials/1950-windows-10-clean-install.html

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...