bobbe112 Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 hej jag försöker att spela några spel på min dator som kräver directx 9 och det fungerar i några minuter sen hänger datorn upp sig och startar om. jag har testat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet men följande fel återstår. jag får följande felmeddelande: On Fri 2016-01-15 11:18:49 GMT your computer crashedcrash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\011516-21312-01.dmpThis was probably caused by the following module: dxgmms2.sys (dxgmms2!VIDMM_CPU_HOST_APERTURE::UnmapRange+0x3A)Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF801E0271FBA, 0xFFFFD0002691ED00, 0x0)Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTIONfile path: C:\WINDOWS\system32\drivers\dxgmms2.sysproduct: Microsoft® Windows® Operating Systemcompany: Microsoft Corporationdescription: DirectX Graphics MMSBug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 (edited) Har du försökt att spela spelen i kompabilitetsläge? Högerklicka på .exe-filen (spelets fil), välj Egenskaper, fliken"Kompabilitet" och kryssa i "Kör det här programmet i kompabilitetsläge för" och välj ett äldre operativsystem i rullgardinsmenyn? Du kanske måste köra spelet som administratör.Det hittar du i samma fönster som jag ovan beskrev i kryssrutan "Kör det här programmet som administratör" . Mer hjälp: På Systemrequirement labs sida:http://www.systemrequirementslab.com/cyri kan du även testa vilka spel som fungerar ihop med just din dator. Du får även en rapport om vad som är minimum och rekommenderade specifikationer gällande grafikkort, CPU, minne osv. OBS! Se bara till att välja "desktop app" som du installerar, så slipper du Java-versionen som kan vara en säkerhetsrisk. Edited January 17, 2016 by ByggareBob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Har du gjort enligt anvisningarna på sidan https://support.microsoft.com/sv-se/kb/179113avsnittet "Installera DirectX End-User Runtime om programmet eller spelet kräver en tidigare version av DirectX"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts