Gå till innehåll

dxgmms2.sys


bobbe112

Recommended Posts

hej jag försöker att spela några spel på min dator som kräver directx 9 och det fungerar i några minuter sen hänger datorn upp sig och startar om.

jag har testat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet men följande fel återstår.

jag får följande felmeddelande:

 

On Fri 2016-01-15 11:18:49 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\011516-21312-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgmms2.sys (dxgmms2!VIDMM_CPU_HOST_APERTURE::UnmapRange+0x3A)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF801E0271FBA, 0xFFFFD0002691ED00, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\dxgmms2.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics MMS
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt att spela spelen i kompabilitetsläge? Högerklicka på .exe-filen (spelets fil), välj Egenskaper, fliken"Kompabilitet" och kryssa i "Kör det här programmet i kompabilitetsläge för" och välj ett äldre operativsystem i rullgardinsmenyn?

 

Du kanske måste köra spelet som administratör.
Det hittar du i samma fönster som jag ovan beskrev i kryssrutan "Kör det här programmet som administratör" .

 

Mer hjälp:

På Systemrequirement labs sida:
http://www.systemrequirementslab.com/cyri

kan du även testa vilka spel som fungerar ihop med just din dator.

Du får även en rapport om vad som är minimum och rekommenderade specifikationer gällande grafikkort, CPU, minne osv.

 

OBS! Se bara till att välja "desktop app" som du installerar, så slipper du Java-versionen som kan vara en säkerhetsrisk.

 

 

 

 

 

 

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...