Cacke Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Vilka program ska jag använda imorgon när jag ska göra en äldre acer snabbare och den har windows 7? Är de diskrensning, defragmentering och eran virus borttagnings guide man ska köra? Eller finns de ny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Det viktigare är väl vilken ordning du gör det... Avinstallera alla prog du inte använder. Ta bort alla återställningspunkter som är gamla. Stäng av "pagefile"och starta om datorn. Nu kan du aktivera minneshanteri gen igen. Kör de programmen du sa själv.. Kör Ccleaner inkl kontroll av uppstart. Starta om. Det tar lite längre tid att starta nu, men efter du startat om några gånger blir det bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 Tack, jag ska prova med de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Kör Ccleaner inkl kontroll av uppstart. Starta om. Det tar lite längre tid att starta nu, men efter du startat om några gånger blir det bättre. Är detta någon feature jag missat i CCleaner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ingen aning... det finns under verktyg uppstart... där ser du vad som autostartas av windows och diverse webbläsare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ingen aning... det finns under verktyg uppstart... där ser du vad som autostartas av windows och diverse webbläsare Jaha jag trodde det var en automatisk uppstartsoptimering du syftade på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 21, 2016 Author Share Posted May 21, 2016 (edited) Ska ta och göra de på min dator för att uppdatera drivrutinerna hjälpte inte länge och de är jobbigt när datorn låser sig när man håller på med internetbanken... 24 brukar jag göra räkningarna. Hur vet man vilken restore point som fungerar? Edited May 21, 2016 by Cacke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Om datorn låser sig när du håller på med webbläsaren kan det vara bra med en återställning av webbläsaren. Görs på olika sätt beroende på vilken du använder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts