Gå till innehåll

Fördelen med backup!


CGD

Recommended Posts

Jag har precis installerat om Windows 10. För att vara på säkra sidan så kopplar jag loss alla hårddiskar utom just den SSD som jag använder som systemdisk. Ominstallationen gick bra, inga missöden. Men efter det att jag kopplat in alla diskar och börjat installera alla program måste något otrevlig hänt. Hela min musikkatalog var borta. All musik som jag samlat på mig de tolv år jag haft en PC. Hur den har försvunnit kan man ju undra. Jag har ju inte raderat den, jag hade inte ens haft katalogen uppe. Det jag misstänker är någon form av felgrepp i Windows Media Player.

Men det är nu som man verkligen gillar sina backupper. På min andradator, det som förut var min förstadator hade jag naturligtvis en hel backup av just musikkatalogen.

 

Det är inte så dumt med backup på vissa saker, man vet aldrig riktigt vad som kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har det inte. Jag har kollat upp det.

Eftersom jag sätter rättigheter på flera olika kataloger i datorn så blir det alltid ett rejält jobb med att göra om dem så de passar till den nya installationen. Tyvärr följer ju rättigheterna inte användarnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag skrev ju om hur bra det är med backupper.

Jag hade en fullständig backup av hela musikkatalogen. Det var ju bara till att köra tillbaka backuppen.

Varför jag blev av med musikkatalogen tror jag beror på ett felgrepp i Windows Media Player. Det finns ju en inställning där som antingen tar bort filer från enbart biblioteket eller helt från hårddisken och det är där jag tror jag gjort något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...