Gå till innehåll

Koppla en ström mellan datorn och smart tv


Recommended Posts

Hej

 

Jag har försökt att skicka en strömning från datorn till min tv.. det ska gå, frågan är bara hur. Jag kan titta direkt i webbläsaren i min tv men den är så otroligt sunkig (Samsung smart tv) så det vill jag inte om man kan slippa. Jag har en Ps3 media server (pms.exe) som ska klara detta. det kan vara så att jag behöver t.ex. VLC som med de senare versionerna ska kunna strömma desktop till tv genom nätverket med dlna. Då ska jag väl kunna logga in på en webbsida så att jag ser den media som avses och sedan strömma densamma till tv'n via nätverket.

Jag kan se pms på min tv.. jag menar att min tv plockar upp den via nätverket för att se film, foton etc.

Om någon klurig kan vara till hjälp är jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det, jag ser pms på tv'n men jag kan inte skicka en streamad webbsida till tv. Man ska kunna streama desktop till tv med en viss fördröjning på sändningen men hur jag ska plocka upp desktop i vlc eller någon annan player för att sedan streama den film som blir.. till tv.

Förstod du nu si3rra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag löser det.. kan jag fortfarande titta på kanal 5... på tv'n eller kanal 11 för den delen. Dplay.se har ju så man kan köpa premium för en peng i månaden men jag vill inte sitta vid datorn hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast PSM är väl bara en media server för att du ska komma åt media filer på din dator från din tv.

Nix, Pms är så att du kan streama till tv'n från datorn via nätverket.

 

Jag har Potplayer installerad och med den kan jag öppna url:er eller filer på datorn.. det besvärliga är att öppna ett webbläsarfönster och skicka till datorn.

Med Vlc kan man spela in en stream från webbkamera för att skicka vidare men jag vill gärna slippa just kamerabiten eftersom det blir som när man filmar i en spegel.. om du förstår vad jag menar..fönster i all oändlighet.

 

Det kommer antagligen att sluta med att jag kör från webbläsaren i tv'n.. surt

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...